09-23-2011, 09:24 PM
برای ثبت جزئیات برخی از اجرام نیاز به نوردهی های طولانی هست.مقدار مجاز نوردهی هم برای لنز هایی با فاصله ی کانونی زیاد بسیار کم میشه.پس باید به نجوی ستاره ها رو دنبال کنیم تا در نوردهی های بلند مدت هم به شکل نقطه باقی بمانند.به این کار ترکینگ یا ردیابی می گن.برای این کار شما به یک مقر موتوردار نیاز دارید.این نوع مقر های استوایی می تونند پس از قطبی شده جرم رو برای مدتی (که بستگی به فاصله ی کانونی لنز یا تلسکوپ و نوع مقر داره) دنبال کنند.
یک چیزی که من خودم باهاش مواجه بودم ترس از قطبی کردن بود!!!معمولا تصور میشه کار سختی هست در صورتیکه کار بسیار راحتیه.این کار توسط دوربین قطب یاب یا پولار فایندر انجام میشه.شما باید ستاره قطبی رو سرجاش بذارید.به همین راحتی!!
برای شروع این نوع عکاسی میتونید به وسیله ی لنزهای واید یا نرمال از راه شیری نوردهی های نسبتا بلندی( 1 دقیقه با بالا) انجام بدید.راه شیری در قوس و مثلث تابستانی سوژه های بسیار خوبی هستند.استفاده از لنز هایی با فاصله ی کانونی کم باعث میشه خطاهای موتور به چشم نیاد.برای کم شدن نویز و همچنین افزایش دیتا پیشنهاد می کنم چند تا فریم تهیه کنید.مثلا 8 نوردهی 2 دقیقه ای بدون اینکه کادر تکان بخوره.معمولا در عکاسی اعماق آسمان noise reduction خاموش است و دارک فریم ها بعدا تهیه میشه و به وسیله ی نرم افزار از تصویر اصلی کم میشه.این کار باعث صرفه جویی در وقت میشه.به عبارت دیگه دقایقی که میتونید در یک شب نوردهی کنید دوبرابر میشه!
عکاسی دیپ اسکای هم بحث های زیادی داره.تا این جا اگه سوالی هست بپرسید.در مورد ادیت هم میخواستم توضیحاتی بدم ولی به نظرم نمیشه به خوبی در چنین فضایی در مورد ادیت تصاویر صحبت کرد.پیشنهاد می کنم فیلم های کارگاه آموزشی توان (twan) در زنجان رو تهیه کنید.البته در این تاپیک هم در این مورد بحث خواهد شد ولی اگر فیلم ها رو تهیه کنید قطعا مفید تره.
یک چیزی که من خودم باهاش مواجه بودم ترس از قطبی کردن بود!!!معمولا تصور میشه کار سختی هست در صورتیکه کار بسیار راحتیه.این کار توسط دوربین قطب یاب یا پولار فایندر انجام میشه.شما باید ستاره قطبی رو سرجاش بذارید.به همین راحتی!!
برای شروع این نوع عکاسی میتونید به وسیله ی لنزهای واید یا نرمال از راه شیری نوردهی های نسبتا بلندی( 1 دقیقه با بالا) انجام بدید.راه شیری در قوس و مثلث تابستانی سوژه های بسیار خوبی هستند.استفاده از لنز هایی با فاصله ی کانونی کم باعث میشه خطاهای موتور به چشم نیاد.برای کم شدن نویز و همچنین افزایش دیتا پیشنهاد می کنم چند تا فریم تهیه کنید.مثلا 8 نوردهی 2 دقیقه ای بدون اینکه کادر تکان بخوره.معمولا در عکاسی اعماق آسمان noise reduction خاموش است و دارک فریم ها بعدا تهیه میشه و به وسیله ی نرم افزار از تصویر اصلی کم میشه.این کار باعث صرفه جویی در وقت میشه.به عبارت دیگه دقایقی که میتونید در یک شب نوردهی کنید دوبرابر میشه!
عکاسی دیپ اسکای هم بحث های زیادی داره.تا این جا اگه سوالی هست بپرسید.در مورد ادیت هم میخواستم توضیحاتی بدم ولی به نظرم نمیشه به خوبی در چنین فضایی در مورد ادیت تصاویر صحبت کرد.پیشنهاد می کنم فیلم های کارگاه آموزشی توان (twan) در زنجان رو تهیه کنید.البته در این تاپیک هم در این مورد بحث خواهد شد ولی اگر فیلم ها رو تهیه کنید قطعا مفید تره.
گل نیلوفر در مرداب می روید تا همه بدانند در سختی ها باید زیبایی آفرید!
http://astrophoto.aminus3.com
http://astrophoto.aminus3.com