فراخوان شب یوری در سال 1397
#1
???? فراخوان برگزاری "شب یوری"
#شب_یوری_2018

???? به مناسبت سفر #یوری_گاگارین (نخستین انسان فضانورد) به فضا، همه ساله روز 12 آوریل مراسم ویژه‌ای در سراسر جهان برگزار می‌شود. با توجه به اهمیت آشنایی عموم مردم با دانش فضایی و نخستین انسان فضانورد، برگزاری برنامه بزرگداشت "شب یوری" در ایران را طبق روال هر سال پیشنهاد می‎دهیم.
تمامی گروه‌ها و افراد علاقه‌مند می‌توانند در روزهای 23 یا 24 فروردین، آمادگی خود را برای برگزاری برنامه‌های مختلفی همچون سمینار، کارگاه آموزشی و برنامه رصد آسمان شب اعلام نمایند.

???? شب یوری چیست:
شب یوری جشن جهانی برای بزرگداشت گذشته، حال و آینده بشریت در فضا است. گردهمایی شب یوری در سراسر جهان به مناسبت دو یادبود تاریخی برگزار می شود، اول ۱۲ آوریل ۱۹۶۱، روزی که کیهانورد روسی، یوری گاگارین سوار بر فضاپیمای وستوک -۱ به عنوان نخستین انسان به فضا سفر کرد و دوم ۱۲ آوریل ۱۹۸۱ که پرواز نخستین شاتل فضایی ناسا انجام شد. برنامه های شب یوری ترکیبی از جشن ها و گردهمایی های نجومی همراه با آموزش و توسعه علوم فضایی است. این برنامه ها بصورت برگزاری همایش علمی و تفریحی یک روزه در یک مرکز علمی و یا برنامه پخش فیلم و رصد در یک دانشکده و یا مکان مناسب دیگر، برگزاری مسابقه پرتاب موشک و یا فقط بودن در جمعی دوستانه با بحث هایی در مورد دانش فضایی برگزار می‌شود.

???? "وب سایت آسمان شب ایران" با توجه به هدف خبر رسانی و هماهنگی برنامه "شب یوری" در ایران، صفحه ویژه "شب یوری" را تاسیس و فعال کرده تا همه علاقه‌مندان از برنامه‌ها مطلع شوند. در نظر داشته باشید میتوانید ضمن اطلاع از برنامه ها، در سایت اصلی"شب یوری"برنامه های خود را نیز اعلام کنید.

http://www.nightsky.ir/images/yurisnight...00-800.jpg

???? وب سایت اعلام برنامه‌های شب یوری در ایران
www.nightsky.ir/yurisnight

????  وب سایت اعلام برنامه‌های شب یوری در جهان
www.yurisnight.net

✉️ ارسال برنامه‌ها:
Email : yurisnight@nightsky.ir
Telegram : https://t.me/irannightsky

اطلاعیه شماره 1 (12 فروردین 1397)
آسمان شب ایران

عضویت در کانال آسمان شب ایران :
https://t.me/nightsky_ir
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان