نظرسنجی: تغییرات تالار
تغییر قالب (رفع مشکلات سرچ و آواتار)
10.87%
5 10.87%
اضافه شدن بخش اخبار
13.04%
6 13.04%
اضافه شدن بخش دانلود
10.87%
5 10.87%
اضافه شدن بخش رویداد ها
15.22%
7 15.22%
اضافه شدن بخش رصد مجازی
6.52%
3 6.52%
اضافه شدن بخش ترجمه
6.52%
3 6.52%
رتبه بندی اعضاء
10.87%
5 10.87%
ایجاد کتابخانه مجازی
8.70%
4 8.70%
راه اندازی بخش فیلم و اسلاید آموزشی مثلا کارگاه آموزشی رصد
10.87%
5 10.87%
ایجاد فروشگاه نجومی
6.52%
3 6.52%
مجموع 46 رای 100%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. [نمایش نتایج]

نظرات و راه حل های پیشنهادی اعضا
#1
با سلام.
با توجه به این که تالار نیاز به تغییرات مثبت و اساسی جهت خدمت و اطلاع رسانی بهتر دارد لطفا نظرات خودتان را جهت تغییرات لازم تالاردراین تاپیک ارسال کنید.منتظر بیان مشکلات ،راه حل ها وهمچنین پیشنهادات از دید شما عزیزان هستیم.

امیدواریم در سال جدید، تالار که از پیشگامان آموزش و نشر علم ستاره شناسی در فضای مجازی کشور است بتواند با تغییرات لازم گامی مثبت در جهت نیل به اهدافش که مهمترین آن ترویج صحیح علم ستاره شناسی و ایجاد فضای مجازی علمی ،سالم وصمیمی است بردارد.تنها یاد آور چند نکته میشوم:


1-لطفا از ارسال پستهایی که باعث ایجاد بحث حاشیه ای می شود جدا خودداری فرمایید. زیرا پست درکمتر از چند دقیقه حذف میگردد.

2-لطفا از آوردن نام فرم های دیگر جلوگیری بفرمایید.

3-لطفا پیشنهادات دیگر که درمورد سایر کارها است را در تاپیک انتقادات و پیشنهادات ارسال کنید.


پیشا پیش از همکاری شما کمال قدردانی را داریم.

با تشکر



دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
#2
نه، باید بحث کنیم، نمیشه فقط گفت و رفت.
من هنوز وقت نکردم نظرمو بگم. شاید فردا شد.
#3
خب، نظر من:

اهداف:
داشتن سایتی پویا که منبع خوبی برای علاقه مندان به ستاره شناسی باشه و مطالب نو و دست اول رو ارائه بده. همینطور در زمینه های مختلف به قدری کامل باشه که نیاز کاربر رو به استفاده از چندین سایت جزئی تر برطرف کنه.

کمبود ها:
مشکلاتی که سر راه رسیدن به اهداف گفته شده هستن رو میشه به دو دسته تقسیم کرد که تا حد زیادی در هم تنیده هستن و تاثیرات متقابل زیادی روی همدیگه دارن.
1- مشکلات فنی سایت: این مشکلات شامل خرابی بعضی قسمت های سایت مثل انتخاب اواتار و سرچ سایت و تگ های تاپیک هاست.
2- مشکلات نیروی انسانی: مهمترین بخش مشکلات، کمبود کاربران و نویسندگان و مراجعین به سایت هست. همینطور مشکلات مدیریتی و نظارتی که وجود دارن.
اگر کاربری وجود نداشته باشه که مطلبی بنویسه و علاقه ای به فعالیت داشته باشه، تالار راکد خواهد موند و یه سیستم بسته و کوچیک خواهیم داشت که از چند عضو علاقه مند به تالار تشکیل شده و تبعا مطالب جدید کمی وارد تالار میشن و مطالب قدیمی هم خواهان ندارن و این یه سیکل معیوب بوجود میاره که همه به وضوح دیدیم.
مشکلات مدیریتی، مشکلاتی هستن که بخاطر عدم انجام بعضی کار ها بوجود میان که بطور کلی کار هایی هستن که در راستای به روز و جذاب بودن و اجرای بدون خرابی سایت انجام میشن تا رضایت کاربر ها همواره جلب بشه.
متاسفانه در حدود دو سال گذشته، مدیریت ضعیفی داشتیم.
حالا به هر دلیلی.
مشکلات نظارتی هم از اسمش واضحه که شامل عدم یا کمبود نظارت بر فعالیت کاربرا هست.
در مورد این بخش خیلی صحبت نمیکنم چون در دو سال گذشته اصلا فعالیتی وجود نداشته که بخواد نظارتی روش بشه و کار نظارت نسبتا به خوبی انجام شده. نسبتا به این خاطر که گاهی به مواردی با تاخیر رسیدگی میشد.

راهکار ها:
راهکار ها اقداماتی هستن که برای رفع مشکلات و بیشتر از اون، یعنی رونق و پیشرفت تالار در جهت رسیدن به اهداف انجام میشن.


خب، فکر میکنم تا اینجا تقریبا همه با من موافق باشن، چون تقریبا شرح حال تالار بود که همه ازش اطلاع دارید.
از اینجا به بعد، من راهکار های خودمو برای تالار میدم.
این بخشو به 3 قسمت تقسیم میکنم:
1- چیز هایی که وجود دارن و مشکلاتشون باید برطرف بشه.
2- چیز هایی که وجود دارن و باید تغییر کنن.
3- چیز هایی که وجود ندارن و باید بوجود بیان.

1-چیز هایی که وجود دارن و مشکلاتشون باید برطرف بشه:
- مهمترین بخش تو این قسمت بخش سرچ تالار هست که کلا کار نمیکنه. خیلی مهمه که کاربر بتونه به راحتی مطلبی که نیاز داره رو پیدا کنه و به نتایج درستی از جست و جوش برسه.
قسمت سرچ باید بقدری کاربردی و تو چشم باشه که کاربرا سرچ مطلب مورد نظرشونو به ایجاد یه پست یا حتی تاپیک جدید ترجیح بدن.
علاوه بر رفع مشکل جست و جو و ایجاد سیستمی کارامد باید ابعاد این قسمت بزرگتر باشه و جلب نظر کنه.

- تگ گذاری تاپیک ها مشکل داره و چند تگ همیشگی برای تمام تاپیک ها وجود دارن. اگر تگ گذاری ها درست و هوشمندانه باشن، تو نتایج موتور های جست و جو بهتر نمایش داده میشن.

- بعضی از شکلک ها خرابن.

2- چیز هایی که وجود دارن و باید تغییر کنن:
- مهمترین بخش تو این قسمت خود قالب تالاره. قالب فعلی کهنه بنظر میاد، مشکلاتی داره، توانایی لازم برای بخش های جدیدی که باید اضافه بشن رو نداره.
یه قالب زیبا، جذاب، کارا و پایدار بسیار به کل کار ها سرعت میده و انگیزه برای موندن تو تالار رو میده. اگر قالب جدید سنگین تر از قالب فعلی باشه خیلی مشکل ساز نیست، چون میانگین سرعت انتقال داده کاربرای اینترنت تو این چند سال بیشتر شده و من فکر میکنم زیبایی بصری بیشتر به کمی کند شدن سایت می ارزه.

- چیز مهم دیگه ای که باید تغییر کنه و کم اهمیت تر از قالب سایت هم نیست، دسته بندی موضوعاته. در دسته بندی فعلی، گاهی چند تالار وجود دارن که موضوع مشابهی دارن و باعث میشن تاپیک ها در تالار نادرست ساخته بشن.
خوشبختانه با کمک اعضا تا حد زیادی این گونه تاپیک ها رو به مکان مناسب منتقل کردیم (بگذریم که بخش هاییش هنوز تموم نشده) و در صورتی که بخوایم دسته بندی جدیدی ایجاد کنیم، مشکلی از این بابت نداریم.
دسته بندی فعلی علاوه بر داشتن مشکل بالا، کلا هم نامناسبه و دسترسی سریع رو غیر ممکن میکنه. ممکنه مشکل پیدا کردن موضوع مورد نظر با درست شدن بخش سرچ حل بشه، ولی ایجاد تاپیک ها در جای نامناسب، برای ناظران تالار مشکل ایجاد میکنه.
من دسته بندی جدیدی به شکل زیر رو پیشنهاد میکنم:

رصد اسمان ( با زیر شاخه های کسوف، خسوف، مقارنه ها، گذر ها و همینطوری برای پدیده های مهم دیگه) ، عکاسی از اسمان شب (با زیرشاخه های عکاسی دیپ اسکای، عکاسی لند اسکیپ، دوربین های عکاسی و ...)، ابزار های رصدی (با زیر شاخه های تلسکوپ، دوربین دو چشمی، لوازم جانبی)، دانش ستاره شناسی (با زیر شاخه های کیهان، کهکشان ها، ستاره ها، سیارات، خرده اجرام و ...)، ماموریت های فضایی ( با زیر شاخه های ماموریت های انسانی، مدارگرد ها، سطح نشین ها، تلسکوپ های فضایی و ...)، اموزش (با زیر شاخه های اشنایی با اسمان شب، اشنایی با مختصات سماوی، اموزش ساخت ابزار نجومی، اشنا کردن مردم با ستاره شناسی و ...)، تاریخ ستاره شناسی ( با زیرشاخه های ستاره شناسی در گذشته، ستاره شناسی در ادیان و ...)، منابع ستاره شناسی (با زیرشاخه های کتاب ها، مجلات، نرم افزار ها، سایت ها و ...) و متفرقه (شامل گفت و گوی ازاد، المپیاد نجوم، تبریک ها و تسلیت ها، اطلاع رسانی ها و ...)

احتمالا بخش هایی رو جا انداختم. باید روی دسته بندی جداگانه بحث بشه. منظور من از این دسته بندی این هست که تالار به بخش های ساده و گسترده در عین حال کارامدی تقسیم بشه.

- شکلک ها باید تغییر کنن و جذاب تر بشن و شکلک های جدید و کاربردی تری اضافه بشن.

- بخش امار ها باید کوچیک و جمع و جور بشن، چون کاربرد زیادی ندارن. بخش اعضای جدید هم میتونه به کلی حذف بشه.

3- چیز هایی که وجود ندارن و باید بوجود بیان:
- مهمترین بخش تو این قسمت، بخش اخباره. یعنی صفحه ای به شکل http://astrotalk.ir/news.php درست بشه که مثل یک سایت خبری، اخبار دنیای ستاره شناسی رو منعکس کنه. این بخش از نظر من از تمام چیز هایی که بهشون اشاره کردم تو پیشرفت تالار موثر تره. چون تقریبا هیچ سایت خبری نجومی قابل اعتمادی به زبان فارسی وجود نداره و این میتونه برگ برنده ما بشه.
تو بخش اخبار، هر کس که به خبر نویسی علاقه داره میتونه فعالیت کنه. البته یک یا چند نفر هم بر اخبار و محتوای اون ها نظارت میکنن تا خبر ارسال شده تکراری نباشه، قدیمی نباشه، مشکل نوشتاری نداشته باشه و محتوای اشتباه یا نامناسبی نداشته باشه.
این بخش در صفحه اول تالار یک ستون خواهد داشت که تیتر اخرین اخبارو نشون میده.

- بخش رویداد های نجومی که اینم خیلی مهمه و صفحه ای به شکل Default Calendar (البته نه به شکل فعلی که با کلیک روی این لینک میبینیدش) بصورت یک تقویم هست که در یک ستون، نزدیکترین رویداد ها رو در دو تب رویداد های رصدی و فعالیت های نجوم اماتوری (مثل باشگاه های ماهانه و همایش ها و رصد های عمومی) نمایش میده.
رویداد نویسی در این بخش هم ازاده، ولی قبل از انتشار رویداد، یک یا چند نفر ناظر، صحت قضیه رو بررسی میکنن.
این بخش هم یک ستون در صفحه اصلی تالار داره.

- قوانین تالار باید از نو نوشته بشن و تاثیر گذار و مورد توجه باشن. قوانین فعلی نا کارامد و بعضا مسخره هستن. باید قوانین محکم و لازم الاجرایی نوشته بشه که ساده و در عین حال دقیق باشن تا هم کارایی لازم رو داشته باشن و هم راحت بخاطر سپرده بشن.
درضمن، باید قوانین جدید، بعد از تدوین یکبار برای همه بصورت پیام خصوصی ارسال بشن و از اون به بعد برای هر عضو جدیدی فرستاده بشن.

- ایجاد سیستم مدیریتی و نظارتی و رتبه بندی جدید و گسترده تر. یعنی به اعضایی که تواناییشونو ثابت کردن، مسئولیت هایی داده میشه. بعضی بصورت موقت و بعضی دائمی که فقط با استعفای خود فرد جایگزینی انجام میشه.
همینطور بر اساس تعداد ارسال ها رتبه ای به فرد داده میشه. با تعداد تشکر ها هم اعضا رتبه افتخاری میگیرن. مثلا عضوی با رتبه 4، بخاطر میانگین بالای تشکر به ازای هر پست (که این میانگین ها درجه بندی شدن و میانگین بالاتر، تاثیر بیشتری داره) به عضو افتخاری رتبه5 یا 6 یا بالاتر ارتقا پیدا میکنه. به نظرم یه درجه بندی 1 تا 10 کافی و مناسبه.

- کاربر های غیر فعالی که تا به حال پستی ارسال نکردن و از یه تاریخ مشخصی که تعیین میکنیم، مثلا یک سال پیش به تالار مراجعه نکردن رو باید حذف کنیم. با این کار میتونیم یه دید واقعی از اعضا داشته باشیم و بهتر مدیریتشون کنیم.

- بخش انتخاب اواتار اضافه بشه.

- اخرین چیزی که یادم اومد، اینه که باید برای سایت یه لوگوی خوب طراحی کنیم.



دیگه چیزی یادم نمیاد.

از همه شما دوستان میخوام که نظراتشون رو هر چقدر هم جزئی، بیان کنن و تو این نظرسنجی شرکت کنن تا اینده تالار رو با بهترین ایده ها بسازیم.
در صورتی که ببینم تعداد شرکت کننده ها تو این نظرسنجی کمه، برای تک تک اعضای فعال ایمیل میفرستم.
#4
با تشکر از Regulus عزیز برای نظراتش

اکثر مطالبی که نوشتی خیلی خوب و منطقی بود.مشکلاتی که تالار داره که حتما باید رفع بشه
ولی من مخالف عوض کردن قالب هستم این قالب خیلی ساده و زیباست و ظاهر یک فروم رو نشون میده.عوض کردن قالب مشکلات زیادی رو میتونه در پی داشته باشه
ولی در مورد رتبه بندی هم نظرت خیلی خوبه اینجوری اعضا مشخص میشن.
منم در مورد صفحه خبری موافقم
در کل نظراتت خوبی ارائه کردی.
ببینم مدیر گرامی نظرشون چیه
منتظر بقیه نظراتت بقیه اعضا هستیم
#5
mohammad_reza نوشته: با تشکر از Regulus عزیز برای نظراتشاکثر مطالبی که نوشتی خیلی خوب و منطقی بود.مشکلاتی که تالار داره که حتما باید رفع بشهولی من مخالف عوض کردن قالب هستم این قالب خیلی ساده و زیباست و ظاهر یک فروم رو نشون میده.عوض کردن قالب مشکلات زیادی رو میتونه در پی داشته باشه ولی در مورد رتبه بندی هم نظرت خیلی خوبه اینجوری اعضا مشخص میشن.منم در مورد صفحه خبری موافقم در کل نظراتت خوبی ارائه کردی.ببینم مدیر گرامی نظرشون چیهمنتظر بقیه نظراتت بقیه اعضا هستیم
ممنون، ولی من اصلا فکر نمیکنم قالب فعلی قشنگ باشه. از اولم گفته بودم. به هر حال در نهایت نظر اکثریت و امکانات هستن که تصمیم گیرنده ان و اگه واقعا مشکلات زیادی بوجود بیاره، بهتر این هست که تغییر نکنه.
ولی کلا تغییر قالب نوعی نشونه از انگیزه و قصد اعمال تغییرات هست که یک شور و اشتیاق عمومی تو اعضای فعلی و قدیمی تالار بوجود میاره.
اگر امکان تغییر قالب باشه، از نظر من باید این اتفاق بیفته.
در ضمن، ما قراره بیش از یک فروم باشیم، پس باید ظاهرمونم اینو نشون بده.
منم یکبار دیگه از همه شما دوستان میخوام نظرات و ایده های خودتونو ابراز کنین، چون الان وقتشه.
از خود اقای جعفری زاده هم میخوام که مثل یک عضو عادی شرکت کنن. همینطور از parastoo (که من همچنان نام کاربری قدیمیشونو به رسمیت میشناسم).
#6
سلام. ممنون که وقت گذاشتین و انقدر خوب و مفصل مطالب رو بیان کردین. فقط قبلش در مورد نام کاربری من. خب من راحت ترم که با M_Saturn مخاطب واقع بشم نه با اسمم. پس ممنون میشم شما هم همون رو قبول داشته باشید.و این رو بکار ببرید.

در مورد مشکلاتی که مطرح کردید.
در مورد آواتار و سرچ و دیده شدن کاربرای جدیدی که عضو میشن و شکلک ها و آمار همه با تغییر قالب درست میشه. اما اینکه قالب رو تغییر بدیم یا نه. خب از طرفی ما هرچقدر هم که تالار ها و عنوان هاو دسته بندی ها رو تغییر بدیم و قالب همینطوری بمونه بنظر من زیاد این تغییرات دیده نمیشه. اما حرف
mohammad_rezaدر مورد تغییر ندادن قالب به این دلیل هست که ایشون میدونن و عقیده دارن با تغییر قالب ممکنه سایت مراجعین خودش رو از دست بده و این قالب و شکل توی یاد ها مونده و اعضاء باهاش راحتن. خب درموردش بحث بشه تا به نتیجه مطلوب برسیم.
بخش اخبار هم که از قبل توی برنامه کاری بوده و منم باشما و
mohammad_reza موافقم که این بخش حتما باید اضافه بشه.
در مورد رویداد ها هم بله باید بتفکیک بصورت تقویمی رویداد ها رو توی سایت داشته باشیم. یه قسمت مهم از دلیل دیدار سایت مربوط به رصد کاربرها میشه.
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
#7
مشکلات نیروی انسانی: .
در مورد کمبود کاربران فکر میکنم چون تبلیغات به خوبی انجام نشده. لینک دادن توی سایت های دیگه خیلی مهمه.و این یعنی تعداد کاربرا و نویسنده ها کم میشه.البته راه های دیگه ای هم داره که بعدا خواهم گفت.

در مورد مشکلات مدیریتی و نظارتی هم باید بگم که خب قبلا 4نفر بودیم که پنل داشتیم.
administrator-Shirmardi.M_Saturn و abadanastroو
اما خب به دلایل اینکه
abadanastro درگیری های کاریشون زیاد شد به تالار کمتر سرمیزنن. و Shirmardiهم که رفتن و.... بعد از مدتی mohammad_rezaپنل گرفت و که تا به حال کار خودش رو به خوبی انجام داده و اگه زمانی نبوده بخاطر عدم دسترسیش به نت بوده .Castor va Pollux هم جزو کاربرانی بودن که پنل پشتبانی داشتن و خب توی یه بازه زمانی فعالیت خوبی داشتن و بیشتر درگیر درسش شده که امیدوارم به زودی به تالار بیان
من هم تا جایی که تونستم بودم. و تلاشمو انجام دادم.گاهی بخاطر مشکلاتمون نتونستیم وارد تالار بشیم که مسائلی به وجود آورده. امیدوارم توی تغییرات جدید بتونیم توی تالار شاهد فعالیت بالاتر و نظارت بیشتر هم ازطرف کاربران و هم مسئولان تالار باشیم.
توی ساعات آینده نوشتم رو تکمیل میکنم
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
#8
نظر ها و ایده های خودتونم بگید.
#9
Regulus نوشته: نظر ها و ایده های خودتونم بگید.
حتما من هم نظرات و پیشنهاد هایی دارم که بزودی ارسالشون خواهم کرد. فقط در مورد لوگوی تالار بنظرم کسانی که پیشنهادی دارن طراحی کنن و همینجا ارسال کنند.
.ایمیل ها هم تنظیم شده و در حال ارسال هستن.:wink:
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
#10
M_Saturn نوشته: حتما من هم نظرات و پیشنهاد هایی دارم که بزودی ارسالشون خواهم کرد. فقط در مورد لوگوی تالار بنظرم کسانی که پیشنهادی دارن طراحی کنن و همینجا ارسال کنند..ایمیل ها هم تنظیم شده و در حال ارسال هستن.:wink:
فعلا بهتره به بحث لوگو نپردازیم. فکر میکنم بحث میره سمت اون و موضوع مهم اصلی فراموش میشه.
کدوم ایمیل ها؟


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
پیشنهادها و انتقادات از انجمن و اعضا M_Saturn 592 175,495 05-27-2018, 10:11 PM
آخرین ارسال: khosro777
هماهنگی بیشتر بین اعضا abadanastro 0 1,995 01-08-2010, 01:43 PM
آخرین ارسال: abadanastro

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان