ارسالها: 395
موضوعها: 29
تاریخ عضویت: May 2010
بلاخره شبكه ي 4 به قولش عمل كرد!!!!!!!!!
ولي اين برنامه مي تونست بهتر از اين هم باشه :!:
مثلا به جاي بحث كردن در مورد حيوانات و درختان، تصوير آسمان شب رو نشون مي داد به همراه نوار لذت بخش راه شيري!
من اول فكر كردم راز بقا پخش مي شه
hock: :|
فراموش کن چیزی را که نمی توانی به دست بیاوری
به دست بیاور چیزی را که نمی توانی فراموش کنی
(شکسپیر)
فرزین حسینی
فوتو بلاگ من:
http://skyatnight.aminus3.com
ارسالها: 442
موضوعها: 27
تاریخ عضویت: Aug 2010
آره دقیقا منم میخاستم همینو بگم. ای کاش بجای حرف زدن از طبیعت و ... به مسائل نجومی توجه بیشتری میشد.
ولی همینم جالبه و جذابیت خاص خودشو داره. شاید اینجوری مخاطبایی که اهل نجوم نیستن رو بیشتر بتونه جذب کنه.
در هر حال دستشون درد نکنه.
عالیه.
ارسالها: 735
موضوعها: 20
تاریخ عضویت: Oct 2009
سلام
متاسفانه من کامل برنامه رو ندیدم ولی به نظرم خوب بود.باید ببینیم قسمت های بعدی چطور خواهد بود.
ارسالها: 764
موضوعها: 11
تاریخ عضویت: Jun 2010
این قسمت اول بود درسته؟
این قسمت بیشتر به توضیح درباره ی محیطی که اونا اونجا بودن پرداختن.
راستی واقعا کره ی جنوبی اونقدر پرستارست که حتی ابرهای ماژلانی هم دیده میشن
hock:
hock:
hock: :!: :!: :!:
دلیل این که کره جنوبی آسمون پرستاره داره ولی ایران نداره چیه؟
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»
حسین ابراهیمی
ارسالها: 2,698
موضوعها: 26
تاریخ عضویت: Aug 2010
دیشب دو دقیقه اول برنامه رو از دست دادم ولی خدارو شکر دیدمش.خیلی چیزا نظرمو جلب کرد که بعضیاشو می نویسم.
برنامه تقریبا از اصول مستندسازی پیروی می کرد.میشد برنامه ریزی دقیق رو توش دید. موسیقی عالی بود. فیلم بردار با شکار لحظه های ناب مثل حرکت کردن افتاب پرست تو جاده لحظات خبی رو بوجود اورده بودن. کادربندی هم در اکثر موارد خوب بود. اما با این حال مشکلاتی هم توش دیده می شد.
مهمترین مشکل این بود که کارگردان خیلی از موضوع اصلی دور شده بود و خیلی به معرفی جغرافیا و طبیعت و بومیان منطقه پرداخته بود که باعث کسل شدن بیننده ای می شد که منتظر دیدن کسوف بود.
درسته پرداختن به این مسائل یه کار معمول توی مستندسازیه ولی نه به قیمت دور شدن از موضوع اصلی.
فیلم برداری خیلی چنگی به دل نمی زد و دوربین ثابت احساس همراه بودن با فرد جلو دوربین در سفر رو از بیننده می گرفت. مجری نقش بسیار کمرنگی تو مستند داره و هر از گاهی داخل کادر میشه و با خجالت دو سه خط دیالوگ میگه که این هم باعث دوری بیننده و مجری میشه. مجری تو چنین مستند هایی نقش اصلی رو داره و باید با پر حرفی در حین فیلم برداری بیننده رو سرگرم کنه کاری که متاسفانه در جویندگان کسوف انجام نشد و اقای میرفخرایی بعدا با صداگذاری روی فیلم این کارو انجام دادن.
مشکل بعدی که یکم تو ذوق میزد خارج شدن ناگهانی فیلم از طبیعت به یه اتاق تاریکه که اقای تفرشی اونجا نشستن و درباره خاطرات سفر میگن. این بخش هم باعث خارج شدن برنامه از ریتم میشه و در کل حس خوبی رو القا نمیکنه.
در اخر هم نقشه که یکی از بخش هایی بود که برام جالب بود. چون کارگردان از قصد با نشون ندادن مرز های کشور ها به طور دقیق به طور غیر مستقیم می خواست بی ارزش بودن این خطوط قراردادی که باعث دوری انسان ها از هم شدن رو نشون بده. خود نقشه یه مشکل داشت که معلوم نبودن اب ها تو این نقشه بود که بهتر بود دیده می شدن.
در کل اقای صفاریان پور به عنوان یه کارگردان تازه کار (10 سال پیش) مستند خوبی ساختن. امیدوارم در طول سال های تهیه این مستند اقای صفاریان پور با تجاربی که اموختن قسمت های بعدی رو بهتر ساخته باشن. و همینطور امیدوارم در اینده بازم مستند سازی رو ادامه بدن.
ارسالها: 2,698
موضوعها: 26
تاریخ عضویت: Aug 2010
نیمکره جنوبی زمینه که اسمون پرستاره داره نه کشور کره جنوبی. :lol: :lol: :lol:
ارسالها: 764
موضوعها: 11
تاریخ عضویت: Jun 2010
حالا همون
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»
حسین ابراهیمی
ارسالها: 152
موضوعها: 6
تاریخ عضویت: Aug 2010
...البته فكر كنم دليل ديده شدن ابرهاي ماژلاني اين باشه كه اون ها فقط در نيمكره ي جنوبي ديده مي شن ،نه فقط به دليل پرستاره بودن آسمون!!!
ارسالها: 152
موضوعها: 6
تاریخ عضویت: Aug 2010
Regulus نوشته: دیشب دو دقیقه اول برنامه رو از دست دادم ولی خدارو شکر دیدمش.خیلی چیزا نظرمو جلب کرد که بعضیاشو می نویسم.
برنامه تقریبا از اصول مستندسازی پیروی می کرد.میشد برنامه ریزی دقیق رو توش دید. موسیقی عالی بود. فیلم بردار با شکار لحظه های ناب مثل حرکت کردن افتاب پرست تو جاده لحظات خبی رو بوجود اورده بودن. کادربندی هم در اکثر موارد خوب بود. اما با این حال مشکلاتی هم توش دیده می شد.
مهمترین مشکل این بود که کارگردان خیلی از موضوع اصلی دور شده بود و خیلی به معرفی جغرافیا و طبیعت و بومیان منطقه پرداخته بود که باعث کسل شدن بیننده ای می شد که منتظر دیدن کسوف بود.
درسته پرداختن به این مسائل یه کار معمول توی مستندسازیه ولی نه به قیمت دور شدن از موضوع اصلی.
فیلم برداری خیلی چنگی به دل نمی زد و دوربین ثابت احساس همراه بودن با فرد جلو دوربین در سفر رو از بیننده می گرفت. مجری نقش بسیار کمرنگی تو مستند داره و هر از گاهی داخل کادر میشه و با خجالت دو سه خط دیالوگ میگه که این هم باعث دوری بیننده و مجری میشه. مجری تو چنین مستند هایی نقش اصلی رو داره و باید با پر حرفی در حین فیلم برداری بیننده رو سرگرم کنه کاری که متاسفانه در جویندگان کسوف انجام نشد و اقای میرفخرایی بعدا با صداگذاری روی فیلم این کارو انجام دادن.
مشکل بعدی که یکم تو ذوق میزد خارج شدن ناگهانی فیلم از طبیعت به یه اتاق تاریکه که اقای تفرشی اونجا نشستن و درباره خاطرات سفر میگن. این بخش هم باعث خارج شدن برنامه از ریتم میشه و در کل حس خوبی رو القا نمیکنه.
در اخر هم نقشه که یکی از بخش هایی بود که برام جالب بود. چون کارگردان از قصد با نشون ندادن مرز های کشور ها به طور دقیق به طور غیر مستقیم می خواست بی ارزش بودن این خطوط قراردادی که باعث دوری انسان ها از هم شدن رو نشون بده. خود نقشه یه مشکل داشت که معلوم نبودن اب ها تو این نقشه بود که بهتر بود دیده می شدن.
در کل اقای صفاریان پور به عنوان یه کارگردان تازه کار (10 سال پیش) مستند خوبی ساختن. امیدوارم در طول سال های تهیه این مستند اقای صفاریان پور با تجاربی که اموختن قسمت های بعدی رو بهتر ساخته باشن. و همینطور امیدوارم در اینده بازم مستند سازی رو ادامه بدن.
من هم با صحبت هاي شما موافقم ... فقط يه نكته اي هست كه شما هم به اون اشاره كرديد و به نظر من خيلي مهمه و اون اينه كه نبايد فراموش كنيم كه اين بخش از مستند در حدود ده سال پيش تهيه شده و با توجه به اين موضوع شايد بشه اميدوار بود كه در قسمت هاي بعدي اين اشكالات هم برطرف بشه!
ارسالها: 203
موضوعها: 11
تاریخ عضویت: Apr 2010
Regulus نوشته: دیشب دو دقیقه اول برنامه رو از دست دادم ولی خدارو شکر دیدمش.خیلی چیزا نظرمو جلب کرد که بعضیاشو می نویسم.
برنامه تقریبا از اصول مستندسازی پیروی می کرد.میشد برنامه ریزی دقیق رو توش دید. موسیقی عالی بود. فیلم بردار با شکار لحظه های ناب مثل حرکت کردن افتاب پرست تو جاده لحظات خبی رو بوجود اورده بودن. کادربندی هم در اکثر موارد خوب بود. اما با این حال مشکلاتی هم توش دیده می شد.
مهمترین مشکل این بود که کارگردان خیلی از موضوع اصلی دور شده بود و خیلی به معرفی جغرافیا و طبیعت و بومیان منطقه پرداخته بود که باعث کسل شدن بیننده ای می شد که منتظر دیدن کسوف بود.
درسته پرداختن به این مسائل یه کار معمول توی مستندسازیه ولی نه به قیمت دور شدن از موضوع اصلی.
فیلم برداری خیلی چنگی به دل نمی زد و دوربین ثابت احساس همراه بودن با فرد جلو دوربین در سفر رو از بیننده می گرفت. مجری نقش بسیار کمرنگی تو مستند داره و هر از گاهی داخل کادر میشه و با خجالت دو سه خط دیالوگ میگه که این هم باعث دوری بیننده و مجری میشه. مجری تو چنین مستند هایی نقش اصلی رو داره و باید با پر حرفی در حین فیلم برداری بیننده رو سرگرم کنه کاری که متاسفانه در جویندگان کسوف انجام نشد و اقای میرفخرایی بعدا با صداگذاری روی فیلم این کارو انجام دادن.
مشکل بعدی که یکم تو ذوق میزد خارج شدن ناگهانی فیلم از طبیعت به یه اتاق تاریکه که اقای تفرشی اونجا نشستن و درباره خاطرات سفر میگن. این بخش هم باعث خارج شدن برنامه از ریتم میشه و در کل حس خوبی رو القا نمیکنه.
در اخر هم نقشه که یکی از بخش هایی بود که برام جالب بود. چون کارگردان از قصد با نشون ندادن مرز های کشور ها به طور دقیق به طور غیر مستقیم می خواست بی ارزش بودن این خطوط قراردادی که باعث دوری انسان ها از هم شدن رو نشون بده. خود نقشه یه مشکل داشت که معلوم نبودن اب ها تو این نقشه بود که بهتر بود دیده می شدن.
در کل اقای صفاریان پور به عنوان یه کارگردان تازه کار (10 سال پیش) مستند خوبی ساختن. امیدوارم در طول سال های تهیه این مستند اقای صفاریان پور با تجاربی که اموختن قسمت های بعدی رو بهتر ساخته باشن. و همینطور امیدوارم در اینده بازم مستند سازی رو ادامه بدن.
ميشه گفت درسته.نبايد اين قدر از اصل موضوع دور ميشدند و مثلا از درخت بائوبا سوسك هاي خرطومدار و ...مي گفتند
در زير آسمان كوير به سر ميبرم.....
و اين داستان آسمان است و همچنان ادامه دارد ....
آسمان بالاي سرم
شيري و آسمان دلم
سبز است .....
سر بزنيد :
http://www.lootsky.blogveb.com