02-28-2009, 11:10 PM
خب بحث تاریخی هفت آسمان هم تا حدودی درسته اما
صفحه ی 49 تفسیر المیزان از علامه طباطبایی :
<< اینکه آسمانها را هفتگانه خوانده- آن هم در زمینهاى که مىخواهد اقامه حجت کند- دلالت دارد بر اینکه مشرکین معتقد به هفتگانه بودن آسمانها بودند، و آن را امرى مسلم مىشمردند و قرآن با آنان به وسیله همین چیزى که خود آنان مسلم مىدانستند احتجاج کرده و به هر حال داستان هفتگانه بودن آسمانها که در کلام نوح (ع) آمده به خوبى دلالت دارد بر اینکه این مساله از انبیاء (ع) از قدیمترین زمانها رسیده است. >>
پس شاید هفت آسمان را خداوند هفت طبقه آفریده و در غیر این صورت هم خداوند بارها و بارها از کلمه سماوات استفاده کرده و من به هیچ وجه فکر نمی کنم در قرآن چیزی بی هدف گفته شده باشد یا چون اعتقاد قدیمی بوده خدا نیز آنرا بیان کند ، حتما از لحاظ علمی رازی بزرگ در این هفت آسمان نهفته است .
صفحه ی 49 تفسیر المیزان از علامه طباطبایی :
<< اینکه آسمانها را هفتگانه خوانده- آن هم در زمینهاى که مىخواهد اقامه حجت کند- دلالت دارد بر اینکه مشرکین معتقد به هفتگانه بودن آسمانها بودند، و آن را امرى مسلم مىشمردند و قرآن با آنان به وسیله همین چیزى که خود آنان مسلم مىدانستند احتجاج کرده و به هر حال داستان هفتگانه بودن آسمانها که در کلام نوح (ع) آمده به خوبى دلالت دارد بر اینکه این مساله از انبیاء (ع) از قدیمترین زمانها رسیده است. >>
پس شاید هفت آسمان را خداوند هفت طبقه آفریده و در غیر این صورت هم خداوند بارها و بارها از کلمه سماوات استفاده کرده و من به هیچ وجه فکر نمی کنم در قرآن چیزی بی هدف گفته شده باشد یا چون اعتقاد قدیمی بوده خدا نیز آنرا بیان کند ، حتما از لحاظ علمی رازی بزرگ در این هفت آسمان نهفته است .