08-20-2016, 05:30 PM
xt8 نوشته: خواهش می کنم بله صحیح هستش / اگر عزم خود را راسخ کردین تلسکوپ های اپوکروماتیک ( شکستی ) و نیوتونی سری استروگراف که منحصرا و ترجیحا این اپتیک ها برای عکاسی بلند مدت با کیفیت مطلوب و خوب استفاده می شود که میانگین از رنج قیمت حدود 2-3 تومان به بالا هستند که در واقع تا سال های دراز نیاز به تعویض و فروش انها نداشته باشین / و سپس وقتی لوله و اپتیک را مشخص کردین و وزن تقریبی ان را بدست اوردین می رویم سراغ یک سه پایه استوایی موتوردار که از مدل های eq5 به بالا که خطای کمی را در هنگام عکسبرداری داشته باشد و از همه مهم تر تحمل وزن تجهیزات ما را نیز داشته باشد زیرا اگر این تحمل را نداشته باشند عملا با خطا در عکاسی مواجه می شویم و عملا زحمت ما به هدر خواهد رفت ( پس مقر استوایی از واجبات است ) /سه پایه مقر استوایی هم حتما باید به سیستم ردیابی goto مجهز باشد علت اصلی هم این هستسش که بعدها به وسایل احتیاجی دارین که مهم ترینش auto guider هستش که خود توضیحاتی نسبتا مفصل دارد البته چون اول کاری هزینه ها طبعا بالاتر می رود امکانش هست که بدون این وسیله هم شروع به عکاسی کنید چون اختلاف قیمت مقر موتوردار ساده با مقر کامپیوتردار زیاد هستش ، اما وقتی تجربه و مهارت کافی را کسب کردید بزودی از واجبات خواهد بود و نیاز و جای خالی ان را احساس می کنید / اگر بخواهیم دقیقا و کامل فاکتور بگیریم از لوله تلسکوپ مناسب عکاسی شروع می شود که دارای نسبت کانونی کم و اصطلاحا سریع مثلا f.4 /f.5 و با فاصله کانونی کم مثلا زیر 1000میلیمتر چون حتما اطلاع دارین هرچه این اعداد و ارقام کمتر باشند تصاویر که در اینده میگیرین واید تر عریض تر و خوشگل تر خواهند بود و راجع به قطر دهانه تلسکوپ هم هرچه تلسکوپ که بخرین دهانه بزرگتر داشته باشد می توانید با نوردهی کمتری از اجرام جزئیات خوبی را ثبت کنید و مثلا با فریم های با نوردهی کمتر و هرچه بالعکس این دهانه کوچک تر باشد باید جبران نوردهی کنید به همان میزان / خوب و سپس سه پایه استوایی موتوردار و سپس دوربین دیجیتال حرفه ای که ترجیحا canon باشد / در انتخاب دوربین حرفه ای تفاوت ها خیلی محسوس نیستش فقط بهترین دوربین که ارزان قیمت هم باشد در حال حاضر اگر گیر بیاید البته 40d canon هستش یا می توان جایگزین از 20d یا 30d یا 60d یا 50d یا 500d یا 550d هم استفاده نمود /شما کلا سعی کنید برای انتخاب دوربین یک دو رقمی canon را خریداری کنید که واقعا حرفه ای تر هستش در عمل / حالا وقتی این دوربین را نیز تهیه فرمودین باید بریم سراغ یک اداپتور بنام t-ring که نهایت 50ت قیمت دارد اما بازهم از واجبات استارت کار ماست و وظیفه ان رابط اتصال بین بدنه دوربین با لوله تلسکوپ ماست ، خوب سپس مادیفای کردن دوربین توضیح مادیفای رو در لینک زیر ببینید و با دقت بخوانید چون مفصل هستش نمونه تصویر گرفته شده با دوربین مادیفای شده با نشده رو هم ببینید حتماسلام.از پاسختون بسیار ممنون هستم. در خصوص دوربین با توجه به جستجوهایی که کردم بین دوربینهای ccd و dslr اختلاف نظرهایی هست که میگن نویز گرمایی تو دوربینهای ccd کمتره و تصویر بهتری میده ولی متاسفانه به مراتب گرونتر از dslr ها هستند.آیا میشه با کمک نرم افزارهای پردازش تصویر این مشکل رو حل کرد یا تصلا شدت این مشکل واقعا تا چه حدی هست. میشه اون رو نادیده گرفت یا خیر. خیلی ممنون از کمکتون
آیا می*توان بدون مودیفای کردن دوربین عکس*های عمق آسمان تهیه کرد؟
http://qa.canot.ir/wp-content/uploads/20...sample.jpg
مقایسه تصویر با دو تلسکوپ با دو فاصله و نسبت کانونی مختلف
تصویر ثبت شده با تلسکوپ با f.7 و دیگری با f 12.5
http://www.narrowbandimaging.com/images/...55_c14.jpg
اگر بخواهیم بیشتر وارد ریز لوازم و هزینه ها بشویم هم بعد از این ها باید به سراغ وسیله های بنام اتوگایدر رفت و سپس گایداسکوپ که برای این اقلام هم باید هزینه کنید / وارد توضیحات این نمی شوم می ترسم باعث بشوم بعنوان استارت راه سردرگم شوید اما اگر نیاز می بنید و مشکل نیست بگین تا عرض کنم / تصاویرش رو هم در پایین براتون می گذارم/ خوب اگر دیگر نخواهیم زیاده روی کنیم بابت خرید باطری خشک که در خارج از شهر به داد ما می رسد و منبع تغذیه لب تاب و مقر کامپیوتری ما می شود و لوله های افزاینده که باعث به فوکوس رسیدن مناسب تصویر ما می شوند باید گفت یک اسمان پاک و تاریک لازم داریم تا زیبایی های خلقت رو به تصویر بکشیم
تصویر گایداسکوپ که در واقع شبیه یک جوینده تلسکوپ است:
http://www.astronomyalive.com.au/media/c...pe_1_1.jpg
تصویر اتوگایدر که شبیه دوربین وب کم است:
https://www.firstlightoptics.com/user/pr...guider.jpg
نمونه تصویر ثبت شده با اتوگاید و بدون اتوگاید که متوجه نیاز به این وسیله خواهید شد :
https://i.imgsafe.org/70aaa912cb.jpg
در خدمت هستیم