06-13-2012, 01:32 PM
من کلا با روش mars مخالفم. البته کلا کلا نه. با اون قسمتی که میگه "بذارید انقدر سوال تو ذهنشون شکل بگیره تا دیگه نگهداریش براشون مقدور نباشه" موافقم. به نظر من کلا باید قالب کلاسو فراموش کنید و ببریدشون رصد. تو رصده که برای بچه ها سوال پیش میاد. حتی شاید اسمان نما هم جواب نده. ببریدشون رصد, خودشون شروع میکنن به پرسیدن اون ستاره پرنوره چیه و اون سه تا که کنار همن چین و از اینجور سوالا. اگه تلسکوپ هم باشه که خیلی بهتره و میشه سیارات و ماهو بهشون نشون داد و بعد عکسای بزرگ اونا رو بهشون نشون بدین. خودشون مشابهت ها رو پیدا می کنن و لذت میبرن و سوالای جدیدی تو ذهنشون شکل میگیره. البته این برنامه به بیش از یک نفر برای جوابگویی به سوالات بچه ها نیاز هست. و البته نباید گفت کلاس نجوم داریم, و بهتره بگیم مثلا می خوایم اسمونو رصد کنیم.
کلا نباید بین بچه ها و بزرگتر ها خیلی تفاوت قائل بشیم. بچه ها دوست دارن مثل ادم بزرگا باهاشون رفتار بشه. (البته همونطور دوست دارن مزایای بچه بودنشون رو هم داشته باشن)
کلا نباید بین بچه ها و بزرگتر ها خیلی تفاوت قائل بشیم. بچه ها دوست دارن مثل ادم بزرگا باهاشون رفتار بشه. (البته همونطور دوست دارن مزایای بچه بودنشون رو هم داشته باشن)