Amin Astro نوشته: سلام به همگی
در توضیحات مقر EQ6 PRO نوشته که قابلیت Autoguide داره و کابل استاندارد برای اتصال به کامپیوتر و هدایت از طریق نرم افزارهای نجومی مانند استاری نایت را دارد پس اگه یکی EQ6 داشته باشه نیاز به اتوگایدر نداره درسته؟؟؟؟؟
نه ، این یعنی اینکه می تونی آتوگایدر بش وصل کنی و قابلیت گاید کردن رو داره آخه بعضی از پایه های قابلیت آتوگاید کردن رو ندارن
سلام.یک مشکلی برام پیش اومده.
دو هفته پیش یک عکس دور قطبی گرفتم با نوردهی 1 ساعت و 15 دقیقه در آسمان شهر با حد قدر 4.5.طبق انتظار آسمون آبی شده بود.حالا تو سری عکس های جدیدم هر چی رد گرفتم زرد شده!در صورتی که آسمون و دوربین و بقیه مشخصات غیر از نوردهی یکی بوده.نوردهی هم کم تر کردم و عکسی با نوردهی بیشتر از 40 دقیقه نگرفتم.دوربینم هم زنیت 122 و با فیلم100
اگه کسی میتونه راهنماییم کنه.
only orion نوشته: سلام.یک مشکلی برام پیش اومده.
دو هفته پیش یک عکس دور قطبی گرفتم با نوردهی 1 ساعت و 15 دقیقه در آسمان شهر با حد قدر 4.5.طبق انتظار آسمون آبی شده بود.حالا تو سری عکس های جدیدم هر چی رد گرفتم زرد شده!در صورتی که آسمون و دوربین و بقیه مشخصات غیر از نوردهی یکی بوده.نوردهی هم کم تر کردم و عکسی با نوردهی بیشتر از 40 دقیقه نگرفتم.دوربینم هم زنیت 122 و با فیلم100
اگه کسی میتونه راهنماییم کنه.
عوامل زیادی تو این مسئله موثر هستن.
اول باید بگید که تو تمام عکس ها از یک قسمت از آسمون عکس گرفتید یا قسمت های مختلف ، یعنی سوژه ی شما در عکس اول و دوم یکی بوده؟
دوم اینکه شرایط نوری منطقه ی شما در هر دو شب یکی بوده؟
ممکن در شب اول لامپی اضافی نسبت به شب دوم روشن بوده که مطمئن تو عکس تاثیر می زاره...
نوع و مارک فیلمتون در هر دوشب یکی بوده؟
در هر صورت ، نوردهی بیشتر باعث تغییر رنگ عکس شما می شه و یک عامل طبیعی هستش . تونالیته زرد ، ماله آلودگی نوری شهر هستش اما تونالیته آبی نمی تونه ماله آلودگی نوری باشه و باید یه عامل دیگه مثله نور لامپ موثر بوده باشه...
اگه به سوالا جواب بدید بهتر می تونم راهنمایی کنم
بالاخره موفق شدم از نرم افزار رجیستکس استفاده کنم!
بسیار کاربرد جالبی داره.
خلاصه این هست که:
در حالت عادی در بزرگنمایی های بالای 200 معمولا اثر جو و بخصوص جریان هوا عکس شما رو از آسمون خراب میکنه. اما این جریان ها یه سرعت دارند که اونقدرها هم زیاد نیست! اگر شما بتونید با سرعتی بیشتر از اونها عکس بگیرید تا حدودی اثر اونها حذف میشه. و یا لااقل از قسمتی از عکس تون اثرش حذف میشه.
اما اگر سرعت رو بالاببرید طبیعتا نوردهی کم میشه و تصویر تاریک میشه و از طرفی همونطور که گفتم سرعت بالا اثر جریان های جوی رو از تمام تصویر پاک نمیکنه.
حالا اگر شما تعداد زیاد مثلا 400 تا عکس بگیرید و روی هم سوار کنید و برای هر قسمت هم بهترین رو انتخاب کنید یه تصویر به دست میاد که تا حدود زیادی اثر جو ازش حذف شده.
امروز وضعیت دید در شیراز ماسب نبود و مثلا کوه های اطراف شهر مات دیده می شدند. من سعی کردم با بزرگنمایی 12 دوربین خودم عکس بگیرم و با نرم افزار رجیستکس پردازش کنم.
عکس اول یه عکس ساده هست که کانتراست و نورش با فتوشاپ دستکاری شده تا بهترین جزئیات رو از کوه نشون بده.
اما عکس دوم 400 تا عکس مثل اولی هست که توی رجیستکس پردازش شده و بعد با فتوشاپ درست شده.
همونجور که می بینید کیفیت جزئیات کوه در عکس دوم فوق العاده بیشتر هست.
فعلا پایه تلسکوپم خرابه! پایه جدید برسه یه عکس از مریخ میگیرم!
only orion نوشته: سلام.یک مشکلی برام پیش اومده.
دو هفته پیش یک عکس دور قطبی گرفتم با نوردهی 1 ساعت و 15 دقیقه در آسمان شهر با حد قدر 4.5.طبق انتظار آسمون آبی شده بود.حالا تو سری عکس های جدیدم هر چی رد گرفتم زرد شده!در صورتی که آسمون و دوربین و بقیه مشخصات غیر از نوردهی یکی بوده.نوردهی هم کم تر کردم و عکسی با نوردهی بیشتر از 40 دقیقه نگرفتم.دوربینم هم زنیت 122 و با فیلم100
اگه کسی میتونه راهنماییم کنه.
عوامل زیادی تو این مسئله موثر هستن.
اول باید بگید که تو تمام عکس ها از یک قسمت از آسمون عکس گرفتید یا قسمت های مختلف ، یعنی سوژه ی شما در عکس اول و دوم یکی بوده؟
دوم اینکه شرایط نوری منطقه ی شما در هر دو شب یکی بوده؟
ممکن در شب اول لامپی اضافی نسبت به شب دوم روشن بوده که مطمئن تو عکس تاثیر می زاره...
نوع و مارک فیلمتون در هر دوشب یکی بوده؟
در هر صورت ، نوردهی بیشتر باعث تغییر رنگ عکس شما می شه و یک عامل طبیعی هستش . تونالیته زرد ، ماله آلودگی نوری شهر هستش اما تونالیته آبی نمی تونه ماله آلودگی نوری باشه و باید یه عامل دیگه مثله نور لامپ موثر بوده باشه...
اگه به سوالا جواب بدید بهتر می تونم راهنمایی کنم
همه ی شرایط یکسان بوده.البته فکر کنم.در مورد لامپ خیلی مطمئن نیستم ولی به احتمال 90% لامپی اضافه روشن نبوده