08-31-2010, 10:53 PM
abadanastro نوشته: گاهی اوقات کم سن و سال ها چیز های ارزشمندی برای یاد دادن دارند . حیف است که این علم رو کنار بگذاریم
به خاطر همین بود که گفتم دلم راضی نمیشه.نجومو دوس دارم و حاضرم یکم سختیو تحمل کنم.
هر چه میخواهد دل تنگت بگو....
|
08-31-2010, 10:53 PM
abadanastro نوشته: گاهی اوقات کم سن و سال ها چیز های ارزشمندی برای یاد دادن دارند . حیف است که این علم رو کنار بگذاریم به خاطر همین بود که گفتم دلم راضی نمیشه.نجومو دوس دارم و حاضرم یکم سختیو تحمل کنم.
09-01-2010, 10:05 AM
دوستان كسي ميتونه درمورد رشته ي فيزيك،گرايش اخترشناسي،توضيح بده؟
من خيلي اين رشته رو دوست دارم،ولي متأسفانه اطلاعات زيادي ازش ندارم! واحدهاي دانشگاهيش،سطح علميش تو ايران،وضعيت بورسيه،موقعيت شغليش،قطبش در ايران،در خارج،مدراج دانشگاهيش در ايران و ... اگه درمورد رشته ي هوافضا هم اطلاعاتي دادين ممنون ميشم !
به آسمان مینگرم.
دنباله داری را میبینم! به سمت خورشید در حرکت است.. به اطرافم مینگرم،نوری به سمت من در حرکت است! آه چه سعادتی...
09-01-2010, 10:44 AM
خوب اگه شما توی رشته فیزیک استعدادتون خوب باشه و نمره های درخشانی توی دانشگاه از دروستون بگیرید عضو هیئت علمی دانشگاه می شوید و چی از این بهتر من دقیقا نمی دونم ولی شاید بعضی از انجمن های نجومی کسانی رو که توی رشته نجوم تدریس کردند رو به عنوان مدرس بپذیرند و یا اگه توی آزمون ورودی سازمان فضایی ایران قبول شوید می توانید اونجا کار کنید و اگر هیچ کدوم نشد می تونید وقتی رصدخانه ملی افتتاح شد اونجا کار کنید چون توی ایران منجم حرفه ای خیلی کم وجود داره.يه چيز ديگه كه وجودداره توايران رو هيچي نميشه حساب باز كرد وتوصيه دوستان به من:اول برو يه شغل پر درآمد بعد نجوم رو به صورت آماتور دنبال كن اما به نظر من اگه يه حامي داري كه هميشه پشتت باشه واز انتخابت حمايت كنه به نظر من اونوقت برو دنبال علاقه ات ولي اگه مثل من گوشت از غرغرمامان بابات پره برو يه رشته نون درآر البته اين به خودآدم بستگي داره ولي وقتي مامان بابا ميگن يه رشته اي پر درآمده بيكارم بموني خودشون برات دنبال كار ميگردن البته منم زياد باتجربه نيستم 16 سالمه
09-01-2010, 10:45 AM
مهندسي هوافضا مجموعهاي از علوم و تواناييهاي علمي و عملي در زمينه تحليل، طراحي و ساخت وسايل پرنده نظير هواپيماها، چرخبالها، گلايدرها، موشكها و ماهوارهها است.
به طور کلی مهندسي هوا فضا علمي است كه در آن از همه علوم از جمله متالوژي ، كامپيوتر و الكترونيك استفاده ميشود. گرایش های مختلف: اين رشته پنج گرایش دارد:1 ) آيروديناميك ، 2) جلوبرندگي، 3) مكانيك پرواز ،4) سازههاي هوافضايي، 5) سوانح هوايي و صلاحيتهايپروازي «آيروديناميك» به مطالعه و بررسي جريان هوا، محاسبه نيروها و گشتاورهاي ناشي از آن بر روي جسم پرنده ميپردازد و مهندس هوا فضا با فراگيري اين علم به تحليل جريانهاي پيچيده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نيروهاي آئروديناميكي امكان بررسي پايداري و طراحي سازه را فراهم ميكند. «جلوبرندگي» به مطالعه و بررسي سيستمهاي جلوبرنده اعم از موتورهاي پيستوني ، توربيني ، راكتها و نحوه توليد نيروي رانش در آنها ميپردازد. «مكانيك پرواز» به مطالعه و بررسي رفتار و حركات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئروديناميكي ، هندسي و وزني ميپردازد و در واقع علم مكانيك پرواز از «عملكرد» تشكيل ميشود و «عملكرد» به بررسي برد، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازي در سرعتهاي مختلف و پايداري و كنترل وسايل پرنده ميپردازد. «سازههاي هوافضايي» به مطالعه و بررسي سازههاي هواپيما و ديگر وسايل پرنده ميپردازد و هدف آن طراحي سازههايي است كه علاوه بر استحكام كافي در برابر بارهاي آئروديناميكي و ساير بارهاي استاتيكي وارد بر وسايل پرنده، حداقل وزن ممكن را نيز داشته باشند. مواد امتحانی و ضرایب: 1. زبان عموميوتخصصي,2.رياضيات(معادلاتديفرانسيل و رياضياتمهندسي) , 3.آئروديناميك( مكانيكسيالات, آئروديناميك ,ترموديناميك و اصول جلوبرندگي) , 4.مكانيك پرواز (كنترل اتوماتيك,عملكرد,پايداري وكنترل) ,5. سازههاي هوايي (ديناميك ,ارتعاشات , مقاومت مصالح ,تحليل سازهها) , 6.طراحياجسام پرنده. ضرايب به ترتيب دروس: (1, 2, 2, 2, 2, 2) رشتههاي نزديك به اين رشته و دروس این رشته : با توجه به این که اين رشته قبلاً در مقطع کارشناسی از زيرشاخههاي مهندسي مكانيك بوده است، لذا داراي تعداد واحدهاي مشترك زيادي با رشته مهندسي مكانيك ميباشد. و عده زیادی از فارغ التحصیلان مکانیک این رشته را برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد انتخاب می کنند. در مقطع کارشناسی ارشد دروس گرایش های مختلف با هم تفاوت دارند اما دروس مشترک بین گرایش های مختلف محاسبات عددی پیشرفته، ریاضیات مهندسی پیوسته و مکانیک محیط پیوسته می باشند. آينده شغلي ، بازار كار ، درآمد: هدف اصلي صنعت هوافضا طراحي و ساخت وسايل پرنده است، در نتيجه فارغالتحصيلان مهندسي هوافضا ميتوانند در صنايع و موسسات تحقيقاتي هواپيمايي ، موشكي و ماهواره فعاليت بكنند و همچنين در كليه موسسات و سازمانهايي كه به نحوي از وسايل پرنده استفاده ميكنند، به عنوان كارشناس تحقيق در عمليات و تعمير و نگهداري خدمت كنند. اما علاوه بر اشتغال در مراكز فوق، يك مهندس هوافضا با تسلط بر علوم آئروديناميك، طراحي سازه و روشهاي طراحي توربو ماشينها توانايي كار در شاخههاي متعددي از مهندسي و پروژههاي خارج از حيطه صنايع هوافضايي را نيز دارد. كاربرد زمينههاي مطالعاتي يك مهندس هوافضا تنها به طراحي هواپيما و وسايل پرنده محدود نميشود. براي مثال آئروديناميك خودروهااز برخي جهات شباهت زيادي به آئروديناميك هواپيما دارد و امروزه در اغلب صنايع خودروسازي با استفاده از تونل باد و علم آئروديناميك ، خودروهاي كم مصرفتري ميسازند. فرايند سيستمهاي كنترل صنعتي نيز با فرايندهاي طراحي كنترل در وسايل پرنده بر يك مبنا است و همچنين سازه اتومبيل و كشتي مشتركات زيادي با سازه يك هواپيما دارد و بالاخره توربينهاي گاز يك نيروگاه يا ايستگاه پمپ گاز همانند يك موتور جت تحليل و طراحي ميگردند. در نتيجه يك مهندس هوافضا علاوه بر شركتهاي هوايي در نيروگاهها، صنايع نفت و گاز و صنايع خودروسازي فرصتهاي شغلي خوبي دارد. منبع:http://www.nasir.ir یکی از نکات مهمی که باید اضافه کرد ، جديد بودن اين رشته است با این حال هم اکنون امکان ادامه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در داخل کشور تا مقطع دکترا میسر است. و شاید جالب باشد که بدانید دکتر مجتبی شهرامیار ، نخستین دانش آموخته ی مقطع دکترای مهندسی هوا فضا در ایران شهریور سال 1383 در گرایش سازه از دانشکده مهندسی هوا فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر فارغ التحصیل شد .
09-01-2010, 10:53 AM
فیزیک
دیباچه: شاید بشر اولین بار با کشف قانون حرکت، قانونی که حیات و هستی وابسته به آن است، با علم فیزیک آشنا شد. علمی که به یاری آن چرخها را ساخت، شکار کرد و شکارش را حمل نمود و سپس به مرور با کشف قوانین بیشتری از علم فیزیک توانست بنیاد مسائل و قوانین طبیعت را درک و با به خدمت در آوردن و استفاده از این قوانین به تمدن قرن بیستم دست پیدا کند. به زبان دیگر فیزیک علم زندگی است و میتوان گفت که جهان در بزرگترین مقیاس تا ریزترین مقیاس در ارتباط با علم فیزیک میباشد اما آنچه در رشته فیزیک در حد لیسانس آموزش داده میشود عبارت است از فیزیک دبیرستانی به اضافه فیزیک قرن بیستم . از سوی دیگر میتوان گفت که فیزیک در حد لیسانس مفاهیم فیزیک دبیرستانی را عمیقتر کرده و طرز برخورد با مسائل فیزیکی را آموزش میدهد. این رشته در دوره کارشناسی دارای 5 گرایش اتمی ـ مولکولی، هستهای، حالت جامد، هواشناسی و اختر فیزیک است که تعداد واحدهای تخصصی هریک از این گرایشها در دوره کارشناسی بسیار محدود است و به همین دلیل گرایشهای فوق در این دوره تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارند.(این رشته در دو مقطع دکترای پیوسته و کارشناسی در آزمون سراسری دانشجو میپذیرد.) * گرایش اتمی ـ مولکولی: فیزیک اتمی به بررسی نقل و انتقال الکترونهای اطراف هسته میپردازد و خواص آنها را مورد بررسی قرار میدهد؛ یعنی ما در فیزیک اتمی کاری به این نداریم که هسته از چه تشکیل شده است بلکه هسته برای ما مرکزی با بار مثبت است و بیشتر توجه ما جلب الکترونهای اطراف هسته میشود. درسهای این رشته در طول تحصیل : دروس مشترک بین گرایشهای مختلف فیزیک: ریاضی عمومی ، معادلات دیفرانسیل، فیزیک پایه ، شیمی عمومی، مبانی کامپیوتر و برنامهسازی ، فیزیک جدید ، مکانیک تحلیلی ، ترمودینامیک و مکانیک آماری، ریاضی فیزیک ، الکترومغناطیس ، مکانیک کوانتومی ، اپتیک . دروس تخصصی گرایش اتمی ـ مولکولی: اپتیک کاربردی، اسپکتروسکپی، روشهای تجربی در فیزیک اتمی، کاربردهای لیزر، تکنیک خلاء . * گرایش فیزیک هستهای: در فیزیک هستهای، خود هسته، مورد مطالعه قرار میگیرد؛ یعنی متخصصان و دانشمندان بررسی میکنند که هسته از چه تشکیل شده و چه نیروهایی بین اجزای هسته حکمفرما است و در نتیجه واکنشهای انجام شده، چقدر انرژی آزاد میگردد؟ دروس تخصصی گرایش هستهای : فیزیک هستهای ، فیزیک راکتور ، آشکار سازها و سیستمها، اندازهگیری هستهای، شتابدهندههای ذرات، رادیوایزوتوپ و کاربرد آن، شیمی هستهای، حفاظت در برابر پرتوها. * گرایش فیزیک حالت جامد: گرایش حالت جامد مربوط به سیستمهای بس ذرهای مخصوصاً جامدات است. ابتداییترین کار در این گرایش بررسی بلورهای جامدات و خواص اپتیکی، مکانیکی، الکتریکی و صوتی امواجی است که در آن منتشر میشود. این بررسی منجر به پدیدههای مختلفی مثل ابر رسانایی، نیمهرسانایی یا پخش و انتقال گرما میگردد. دروس تخصصی گرایش حالت جامد: فیزیک حالت جامد، فیزیک لایههای نازک، فیزیک قطعات نیمهرسانا ، ابررسانایی و کاربرد آن، بلورشناسی، الکترونیک ، رشد بلور و تکنولوژی نیمهرساناها است. * گرایش هواشناسی: گرایش هواشناسی، اطلاعات پایهای و متنوعی درباره انواع پدیدههای جوی و برخورد علمی با آنها ارائه میدهد و همچنین با مطالعه دینامیک وضعیت هوا میتوان بررسی کرد که شرایط هوا چگونه تغییر کرده و چه پارامترهایی برای ایجاد این تغییر لازم است؟ دروس تخصصی گرایش هواشناسی : هواشناسی سینوپتیکی ، هواشناسی دینامیکی ، هواشناسی فیزیکی ، آمار در هواشناسی. * گرایش اختر فیزیک : سه بخش اصلی این گرایش را نجوم رصدی، اخترشناسی و کیهانشناسی تشکیل میدهد. در بخش نجوم که جنبه مشاهداتی دارد، پدیدههای مختلف نجومی را رصد و ثبت کرده و سپس از آنها عکس گرفته و طیف آنها را میسنجند. در اخترشناسی که جنبه نظری دارد وضعیت ستارگان مورد مطالعه قرار میگیرد؛ یعنی بررسی میشود که هر ستاره در چه مرحلهای قرار دارد و چه اتفاقاتی برایش رخ میدهد؟ کیهانشناسی نیز به صورت کلاسیک به چگونگی ایجاد جهان و تشکیل ساختارهای کهکشانی مانند خوشهها و ابر خوشهها میپردازد. تواناییهای لازم : برخلاف رشتههای مهندسی که با اتفاقات علمی سر و کار دارند در رشتههای علوم پایه از جمله فیزیک به چگونگی پیشآمدهای علمی توجه میکنند و در واقع به دنبال یافتن دلایل و چرایی هر پدیده یا اتفاق هستند و به همین دلیل داوطلبانی که مستعد، باهوش و کنجکاو هستند، میتوانند در این رشته موفق گردند. از سوی دیگر فیزیک منهای ریاضی؛ یعنی صفر به همین دلیل دانشجویان این رشته باید از نظر ریاضیات در سطح بسیار بالایی باشند. موقعیت شغلی در ایران : اگر کسی فیزیک را خوب خوانده باشد در سازمانهای مختلف کشور از قبیل صداوسیما، برنامه و بودجه، مخابرات و همچنین در صنایع مختلف مفید واقع شده و موفق میگردد. چون دانشجویان فیزیک مطالب مختلفی از قبیل الکتریسیته و مکانیک میخوانند و در زمینههای مختلف دید وسیعی پیدا میکنند. همچنین فارغالتحصیلان این رشته در حد کارشناسی میتوانند در نیروگاههای هستهای، مراکز تولید قطعات غیرهادی و سلولهای خورشیدی، صنایع تولید و نگهداری لیزر در صنعت، مراکز پزشکی و نظامی و سازمان انرژی اتمی فعالیت کنند. منبع: کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی سازمان سنجش آموزش کشور تالیف: خانم فیروزه سودایی و نرم افزار سامان رشته ی سازمان سنجش
09-01-2010, 11:20 AM
واقعاً ازت ممنونم!!
خيلي كمكم كردي! :wink:
به آسمان مینگرم.
دنباله داری را میبینم! به سمت خورشید در حرکت است.. به اطرافم مینگرم،نوری به سمت من در حرکت است! آه چه سعادتی...
09-01-2010, 01:19 PM
خوشحالم كه تونستم كمك كنم بالاخره چه تصميمي ميگيري؟
09-01-2010, 02:04 PM
fateme67 نوشته: سلامانجمن نجوم آسمان كوير يزد فكر نميكنم به اين شكلي كه شما ميگيد باشه هاhttp://www.starysky.blogfa.com/post-210.aspx اين عكس ها رو ببينيد همه بزرگ سال هستند بچه بينشون من كه نديدم :wink:
تا مرهم زخم کهنه ما نمک است
هر سو که نگاه می*کنم قاصدک است من ماندم و یک درد به نام*ِ پرواز این درد میان مَردها مشترک است
09-01-2010, 02:53 PM
من که نگفتم بچن!تازه میدونم بعضیاشون با اینکه از من کوچکترن(یه 2-3سالی ونه بیشتر) خیلی چیزی بلدن.به همین دلیل وقتی رفتم ودیدم من هیچی بلد نیستم از هدر رفتن عمرم دلم گرفت.
من تا حالا رصداشونو نرفتم وفقط دوبار انجمن رفتم که فکر نکنم بجز یه نفر کسی از من بزرگتر بود. البته بیکار نمیمونم،سعی مو میکنم زود پیشرفت کنم.فقط بعد از دفاعم.
09-01-2010, 09:12 PM
ببخشيد.من از برخوردم معذرت ميخوام.قصد توهين نداشتم.
|
|
موضوعات مشابه ... | |||||
موضوع | نویسنده | پاسخ | بازدید | آخرین ارسال | |
هرچه می خواهد دل تنگت بگوی /البته اداب و ترتیبی بجوی | Castor va Pollux | 14 | 5,225 |
08-06-2009, 12:05 PM آخرین ارسال: abadanastro |