09-04-2009, 01:59 PM
به گزارش خبرگزاري مهر، پرونده هاي جديدي كه توسط وزارت دفاع انگلستان ارائه شده متشكل از 800 گزارش مبني بر مشاهده يوفوها در سالهاي 1981 تا 1996 است.
برخي از اين مشاهدات توسط دانشمندان توجيه شده اند اما بسياري از آنها همچنان در هاله اي از ابهام و ناشناخته باقي مانده اند. در ادامه 10 گزارش از مشاهده يوفوها در جهان كه تا كنون هيچ توضيح علمي و منطقي براي توجيه آن ارائه نشده است، معرفي خواهند شد.
برخورد راسول در سال 1947: حاميان نظريه يوفو ادعا مي كنند ارتش آمريكا هواپيماي ناشناخته سقوط كرده را در اين پديده ضبط كرده است. اين رويداد جنجالي كه به خوبي تحت پوشش رسانه اي قرار گرفت به يكي از پر طرفدارترين پديده هاي ناشناخته جهان تبديل شده است. ارتش آمريكا براي توجيه اين پديده اعلام كرده است اين انفجار به برخورد بالني اكتشافي متعلق به برنامه اي طبقه بندي شده به نام مغول تعلق داشته است.
مورد كنت آرنولد در سال 1947: پس از اينكه تاجري آمريكايي به همراه خلبانش ادعا كردند 9 جسم پرنده را به صورت زنجيره اي در نزديكي كوهستان رنير ديده اند، رسانه ها اين پرونده را مورد بشقاب پرنده ناميدند. آرنولد اين اجرام را بشقابهاي پرنده اي توصيف كرد كه بر روي آب حركت مي كردند. تا كنون توجيهي براي اين پرونده ارائه نشده و ارتش آمريكا آن را توهم خوانده است.
پرونده شايعات واشنگتن در سال 1952: اين پرونده شامل سري گزارشاتي از مشاهدات يوفوها است كه توسط رادارهاي فرودگاهها در سه نقطه متفاوت به ثبت رسيده است. پس از وقوع اين پديده رسانه هاي داخلي از شكل گيري هيئت رابرتسون در سي آي اي خبر دادند. نيروي هوايي آمريكا در نهايت با اين توجيه كه پديده در اثر واژگونگي در اتمسفر زمين به وجود آمده و سيگنالهايي را به اشتباه به رادارهاي فرودگاه ها ارسال كرده است جنجالهاي به وجود آمده را آرام كرد.
مورد لولند در سال 1957: در اين سال پليس گزارشهاي متعددي مبني بر اينكه موتور خودرو اين افراد در هنگام نزديك شدن جسمي درخشان و تخم مرغي شكل به صورت ناگهاني از كار افتاده است از رانندگان دريافت كرد. به گفته رانندگان موتور خودروها پس از دور شدن اين جسم مجددا به صورت خوكار فعال شده است. نيروي هوايي علت اين پديده را طوفان الكترونيكي عنوان كرد.
برخورد وستال در سال 1966: در اين پرونده بيش از 200 دانش آموز و معلم در دو مدرسه در ملبورن اعلام كردند فضاپيماي بيگانه اي را ديده اند كه بر روي دشتي بزرگ فرود آمده و سپس به سوي حومه شهر حركت كرده است. با وجود اينكه شاهدان اين پديده همچنان بر آنچه ديده اند پافشاري مي كنند، سازمانهاي استراليايي اين جسم ناشناخته را هواپيماي آزمايشي ارتشي خوانده اند.
برخورد اسكله شگ در سال 1967: گزارشهاي اين واقعه نشان مي دهد در اين سال جرمي بزرگ با بندر شگ برخورد كرده است كه وزارت دفاع كانادا پس از انجام تحقيقات و بررسي هاي متعدد اين واقعه را به عنوان پديده اي مرموز و حل نشده دسته بندي كرد و كميته كاندان كه مسئوليت تحقيق درباره يوفوها را به عهده دارد موفق به كشف واقعيت اين حادثه نشد.
حادثه 1976 در تهران: در اين حادثه جسم پرنده ناشناخته اي تجهيزات الكتريكي دو فروند هواپيماي F-4 را به همراه تجهيزات كنترل زميني از كار انداخت. مقاماتي كه بررسي اين موضوع را به عهده داشتند جسم بيگانه را فرازميني خواندند. توجيهي كه توسط متخصصان ارائه شد نقص تجهيزات الكترونيكي و اشتباه در ديد خلبان بوده است.
تعقيب و گريز سائوپائولو در سال 1986: در اين سال در حدود 20 جسم بيگانه پرنده توسط مردم ديده شده و رادارها در نقاط مختلف برزيل آنها را به ثبت رسانده اند. به محض اينكه پنج هواپيماي نظامي براي متوقف كردن اين اجسام پرنده به هوا بلند شدند، اجسام از رادارها پاك شده و ناپديد شدند. محققان اين اجسام پرنده را ذرات ناشي از برخورد ايستگاه فضايي سوويت با اتمسفر اعلام كردند.
حادثه بلژيك در سالهاي 1989 و 1990: در حدود 13 هزار و 500 نفر در اين سالها اعلام كردند شاهد پرواز جسمي سه ضلعي عظيم، بي صدا و سياه رنگي بوده اند و در حدود دو هزار و 600 اظهاريه در رابطه با آنچه ديده شده بود نوشته شد. اين جسم توسط رادارهاي ناتو نيز رديابي شد. توضيح و توجيه قانع كننده اي درباره اين اين جسم پرنده ارائه نشده است و تنها برخي معتقدند تعدادي از شاهدان به احتمال زياد هليكوپتري را با يوفو اشتباه گرفته اند.
تصويربرداري از يوفوها در سال 2008 در تركيه: نگهبان شب مجتمع يني كنت در اين سال ادعا كرد از چندين جسم پرنده بيگانه طي دوره اي چهار ماه تصوير برداري كرده است. اين تصاوير توسط مركز تحقيقات علوم فضايي سايروس به عنوان مهمترين تصاويري كه تا كنون از يوفوها به ثبت رسيده است، مورد بررسي قرار گرفتند.
منبع درمتن ذكر شده
برخي از اين مشاهدات توسط دانشمندان توجيه شده اند اما بسياري از آنها همچنان در هاله اي از ابهام و ناشناخته باقي مانده اند. در ادامه 10 گزارش از مشاهده يوفوها در جهان كه تا كنون هيچ توضيح علمي و منطقي براي توجيه آن ارائه نشده است، معرفي خواهند شد.
برخورد راسول در سال 1947: حاميان نظريه يوفو ادعا مي كنند ارتش آمريكا هواپيماي ناشناخته سقوط كرده را در اين پديده ضبط كرده است. اين رويداد جنجالي كه به خوبي تحت پوشش رسانه اي قرار گرفت به يكي از پر طرفدارترين پديده هاي ناشناخته جهان تبديل شده است. ارتش آمريكا براي توجيه اين پديده اعلام كرده است اين انفجار به برخورد بالني اكتشافي متعلق به برنامه اي طبقه بندي شده به نام مغول تعلق داشته است.
مورد كنت آرنولد در سال 1947: پس از اينكه تاجري آمريكايي به همراه خلبانش ادعا كردند 9 جسم پرنده را به صورت زنجيره اي در نزديكي كوهستان رنير ديده اند، رسانه ها اين پرونده را مورد بشقاب پرنده ناميدند. آرنولد اين اجرام را بشقابهاي پرنده اي توصيف كرد كه بر روي آب حركت مي كردند. تا كنون توجيهي براي اين پرونده ارائه نشده و ارتش آمريكا آن را توهم خوانده است.
پرونده شايعات واشنگتن در سال 1952: اين پرونده شامل سري گزارشاتي از مشاهدات يوفوها است كه توسط رادارهاي فرودگاهها در سه نقطه متفاوت به ثبت رسيده است. پس از وقوع اين پديده رسانه هاي داخلي از شكل گيري هيئت رابرتسون در سي آي اي خبر دادند. نيروي هوايي آمريكا در نهايت با اين توجيه كه پديده در اثر واژگونگي در اتمسفر زمين به وجود آمده و سيگنالهايي را به اشتباه به رادارهاي فرودگاه ها ارسال كرده است جنجالهاي به وجود آمده را آرام كرد.
مورد لولند در سال 1957: در اين سال پليس گزارشهاي متعددي مبني بر اينكه موتور خودرو اين افراد در هنگام نزديك شدن جسمي درخشان و تخم مرغي شكل به صورت ناگهاني از كار افتاده است از رانندگان دريافت كرد. به گفته رانندگان موتور خودروها پس از دور شدن اين جسم مجددا به صورت خوكار فعال شده است. نيروي هوايي علت اين پديده را طوفان الكترونيكي عنوان كرد.
برخورد وستال در سال 1966: در اين پرونده بيش از 200 دانش آموز و معلم در دو مدرسه در ملبورن اعلام كردند فضاپيماي بيگانه اي را ديده اند كه بر روي دشتي بزرگ فرود آمده و سپس به سوي حومه شهر حركت كرده است. با وجود اينكه شاهدان اين پديده همچنان بر آنچه ديده اند پافشاري مي كنند، سازمانهاي استراليايي اين جسم ناشناخته را هواپيماي آزمايشي ارتشي خوانده اند.
برخورد اسكله شگ در سال 1967: گزارشهاي اين واقعه نشان مي دهد در اين سال جرمي بزرگ با بندر شگ برخورد كرده است كه وزارت دفاع كانادا پس از انجام تحقيقات و بررسي هاي متعدد اين واقعه را به عنوان پديده اي مرموز و حل نشده دسته بندي كرد و كميته كاندان كه مسئوليت تحقيق درباره يوفوها را به عهده دارد موفق به كشف واقعيت اين حادثه نشد.
حادثه 1976 در تهران: در اين حادثه جسم پرنده ناشناخته اي تجهيزات الكتريكي دو فروند هواپيماي F-4 را به همراه تجهيزات كنترل زميني از كار انداخت. مقاماتي كه بررسي اين موضوع را به عهده داشتند جسم بيگانه را فرازميني خواندند. توجيهي كه توسط متخصصان ارائه شد نقص تجهيزات الكترونيكي و اشتباه در ديد خلبان بوده است.
تعقيب و گريز سائوپائولو در سال 1986: در اين سال در حدود 20 جسم بيگانه پرنده توسط مردم ديده شده و رادارها در نقاط مختلف برزيل آنها را به ثبت رسانده اند. به محض اينكه پنج هواپيماي نظامي براي متوقف كردن اين اجسام پرنده به هوا بلند شدند، اجسام از رادارها پاك شده و ناپديد شدند. محققان اين اجسام پرنده را ذرات ناشي از برخورد ايستگاه فضايي سوويت با اتمسفر اعلام كردند.
حادثه بلژيك در سالهاي 1989 و 1990: در حدود 13 هزار و 500 نفر در اين سالها اعلام كردند شاهد پرواز جسمي سه ضلعي عظيم، بي صدا و سياه رنگي بوده اند و در حدود دو هزار و 600 اظهاريه در رابطه با آنچه ديده شده بود نوشته شد. اين جسم توسط رادارهاي ناتو نيز رديابي شد. توضيح و توجيه قانع كننده اي درباره اين اين جسم پرنده ارائه نشده است و تنها برخي معتقدند تعدادي از شاهدان به احتمال زياد هليكوپتري را با يوفو اشتباه گرفته اند.
تصويربرداري از يوفوها در سال 2008 در تركيه: نگهبان شب مجتمع يني كنت در اين سال ادعا كرد از چندين جسم پرنده بيگانه طي دوره اي چهار ماه تصوير برداري كرده است. اين تصاوير توسط مركز تحقيقات علوم فضايي سايروس به عنوان مهمترين تصاويري كه تا كنون از يوفوها به ثبت رسيده است، مورد بررسي قرار گرفتند.
منبع درمتن ذكر شده
هرکجا هستم باشم-آسمان مال من است!