مهدی جان برای ادیت عکس های دیپت می تونی از ویدیو های یوتیوب استفاده کنی
خیلی چیزای جالبی من از این فیلم ها یاد گرفتم
البته این عکس برای دوم بار به نظر من خارق العاده است
موفق باشی دوست من
:d
ممنونم، من از تعریف فیلم های یوتیوب رو در مورد پردازش عکس های نجومی شنیدم، ولی متاسفانه زدن هر چی به درد می خوره رو فیل تر کردن!!!
در مورد عکس M33 شدیدا منتظر انتقاد و پیشنهاد هستم، +یه سوال: تلسکوپ هایی که از عدسی استفاده نمی کنن، یعنی نیوتنی ها در فوکوس کامل مشکل دارن؟ چون با این که من در عکس هام به طور دقیق فوکوس می کنم (البته عکس کهکشان مثلث زیاد فوکوس نیست و خطای مقر هم تقریبا واضحه)، اما باز هم ستاره ها نقطه نیستند. نمونش عکسم از سحابی مرداب، عکس من رو با عکس آقای قوچکانلو از همسن سحابی اگر مقایسه کنید که فکر می کنم ایشون از ماکسوتف نیوتنی با قطر 190 میلی متر استفاده کردن، متوجه تفاوت فوکوس میشید. یا شاید هم اشکال از فوکوس کردن من هست و من دقیق فوکوس نمی کنم یا شاید هم چیز دیگه...؟!!
عکس اول از من و عکس دوم از آقای قوچکانلو:
راه شیری، 5 فریم 2 دقیقه ای در ایزو 1600 با استفاده از دوربین 50 دی مودیفای شده به همراه لنز 18-55. اهمیت هود لنز این جا مشخص میشه، به پایین عکس و کنار امضا که دقت کنید، دایره هایی مشاهده میشه که به علت ورود نور های مزاحم به لنز هست. عکس رو در لینک زیر ببینید، چون وقتی حجم عکس رو کم کرد کیفیتش خیلی پایین اومد:
http://www.up.worldset.net/images/82gkc8...mqo8az.jpg
عکاسی از کهکشان ها راه و روش خاص خودش رو داره که بیشترش در ادیت هست. به نظرم میتونید این عکس رو بهتر ادیت کنید هر چند این ادیت خیلی خوبه و جزئیات خیلی خوبی رو داره.
نمیدونم فوکوسر تلسکوپتون دو سرعته هست یا نه ولی اگه از فوکوسر دو سرعته استفاده کنید خیلی کمکتون میکنه. خیلی روی فوکوس وقت بذارید. همین آقای قوچکانلو که عکسشونو گذاشتید میگفتن از نوردهی کم کنید و وقتش رو بذارید رو فوکوس دقیق. هرچند که میدونم فوکوس کردن عکس در شرایط عکاسی شب واقعا سخت و حوصله بره ولی حتما این کار رو دقیق انجام بدید تا عکس خوبی داشته باشید.
عکس راه شیری به نظر من خوب نیست. هم آلودگی نوری خیلی زیاده هم عبور ابر باعث شده مرکز راه شیری (قسمت اصلی عکس) نیفته.
سحابی سه تکه
قبلا از سه تکه عکس گذاشته بودم، این تصویر برای بار دوم من رو بخ عکاسی از M20 برد تا همچین چیزی با نوردهی مجموع 3 برابر قبلی خلق بشه. البته من عکس قبلیم رو از سه تکه ترجیح میدم، شاید فوکوس اون بهتر بود، یا مقر خطای کمتری داشت و به علت کراپ، خطای کما کاملا حذف شده بود.
Canon EOS 50D modified,GSO 8",f/4,Exposure:15*120 sec,ISO:3200,mount:EQ5 SynScan,GSO Coma Corector,Filter:Orion SkyGlow Imaging Filter
رنگش خيلى بهتر شده ولى همونطور كه گفتيد كامل فوكوس نشده و جرم هم بطور كامل ثابت نبوده و يكم حركت داشته.
آقای کامکار، تلسکوپ من فوکوسر دو سرعته داره، و برای فوکوس از روش آزمون و خطا استفاده می کنم یعنی پشت سر هم در فوکوس های مختلف عکس می گیرم تا فوکوس صحیح رو پیدا کنم. اما چطور میشه از روش لایو ویو در شب استفاده کرد؟ چون وقتی از اون استفاده می کنم هیچ ستاره ای در صفحه دوربین دیده نمیشه، مگر اینکه خیلی پر نور باشه، مثلا چند ستاره از خوشه پروین. چون زیاد شنیدم با لایو ویو امکان فوکوس دقیق راحت تر هست می خواستم بدونم که چطور وقتی چیزی دیده نمیشه (مثلا تو همین سحابی سه تکه) میشه از این امکان استفاده کرد؟
خوشه کروی M22
فکر می کنم این خوشه بهترین خوشه کروی برای رصد در صورت فلکی قوس هست. قبلا از خوشه های کروی، خوشه M13 در جاثی رو عکاسی کرده بودم؛ این بار هم سراغ M13، M92 و M22 رفتم که متاسفانه خطای مقر فقط اجازه داد عکس M22 خوب در بیاد.
Canon EOS 50D modified,GSO 8",f/4,Exposure:9*120 sec,ISO:3200,mount:EQ5 SynScan,GSO Coma Corector,Filter:Orion SkyGlow Imaging Filter
سلام آقا مهدی میشه مشخصات تلسکوپتو کامل بنویسی؟
ممنون
من m22 رو خيلى دوست دارم.