پرچم رسمی زمین
#1
پرچم ها، نمادهای خاص و ویژه هر گروهی می باشند. کشورها، تیم ها و … دارای پرچم هستند اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که کره زمین هم پرچم خاص خودش را داشته باشد.
یک طراح گرافیکی سوئدی پرچمی را طراحی کرده که امیدوار است در مأموریت*های آینده به فضا به عنوان نشان زمین مورد استفاده قرار بگیرد.
این پروژه با عنوان «پرچم بین*المللی سیاره زمین» توسط اسکار پرتفلدت از دانشکده طراحی بکمانز در استکهلم سوئد طراحی شده و از طرح هفت حلقه بهم پیوسته با زمینه آبی*رنگ بهره برده است.
زمینه آبی این پرچم نشانگر آب و جزء اصلی حیات در زمین بوده و طراحی حلقه*ها به معنی آن است که همه انسان*ها بدون در نظر گرفتن مرزهای ملی، در سیاره زمین سهیم هستند.
پرتفلدت همچنین در تصاویری، امکان استفاده از این پرچم را در مأموریت*های احتمالی به فضا و مریخ به تصویر کشیده است.
اندازه این پرچم مشابه بسیاری از پرچم*های کشورهای دیگر با نسبت دو در سه است. طراحی شکل حلقه*ها بر روی پرچم نیز شبیه گل است که نشانگر مرتبط بودن مستقیم یا غیرمستقیم همه چیز بر روی کره زمین است.
پرتفلدت، در این ایده ، از یک تمایل برای نمایش محل زندگی انسان در زمین در زمان کاوش جهان در آینده الهام گرفته است. اگرچه به گفته وی، هفت حلقه لزوما نشانگر قاره*های زمین نیستند.
وی اظهار کرد: من این پرچم را طراحی کرده*ام تا هزاران سال باقی بماند و در آن زمان نیز مناسب باشد. برای مثال این پرچم بر روی فضاپیمای وویجر 1 که 40 هزار سال بعد به ستاره دیگر خواهد رسید، عالی می*شد، اما ممکن است ما در آن زمان تصمیم بگیریم دیگر قاره نداشته باشیم یا چند قاره با اهم ادغام شوند.

همچنین در یک تصویر، فضانوردی بر روی مریخ به نمایش درآمده که پرچم زمین را روی مریخ می*گذارد. پیش از این ناسا در سفر سرنشین*دار خود به ماه، از پرچم آمریکا استفاده کرده بود. اما پرتفلدت معتقد است که در سفرهای آینده، پرچم بین*المللی زمین می*تواند متناسب*تر باشد.


[عکس: پرچم-زمین.jpg]

[عکس: 948137227-talab-ir.jpg]

ایده ی پرچم بین المللی زمین

منبع : تالاب
پاسخ
#2
چقدر جالبه..این معنی اتحاد میده..جدایی نپذیر بودن هدف افرینشه
پاسخ
#3
نمیدونستم زمین هم پرچم داره
پاسخ
#4
خیلی جالب بود، چه پرچمه باحالی
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
ساعت زمین M_Saturn 7 3,250 03-28-2014, 07:12 PM
آخرین ارسال: M_Saturn
تبریک برای پهلوانان ایران زمین، حمید سوریان، امید نوروزی khosro777 5 3,073 08-06-2012, 11:27 PM
آخرین ارسال: M_Saturn
زمین مرکزی mohammah 3 2,881 08-10-2010, 12:35 PM
آخرین ارسال: only orion

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان