ماموریت های فضایی ایران
#1
سلام در این تاپیک اخبار مربوط به ماموریت های فضایی ایران قرار میگیره.
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#2
رييس دانشگاه صنعتي اميركبير كه ماموريت ساخت و پرتاب ماهواره aut100 را بر عهده دارد از پرتاب اين ماهواره تا پيش از پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر عليرضا رهايي درباره روند پيشرفت طرح ساخت اين ماهواره توضيح داد: هم اكنون دانشگاه صنعتي اميركبير با كمك سازمان فضايي ايران به دنبال همكاري*هاي بين*المللي در پرتاب ماهواره* aut100 است كه اگر اين بستر فراهم شود در شش ماهه دوم سال شاهد پرتاب اين ماهواره خواهيم بود.

وي همچنين درباره* ماهواره* ناهيد گفت: پروژه* ماهواره*ي ناهيد، سه ماه است كه در دانشگاه صنعتي اميركبير آغاز شده و همان تيم فعال بر روي ماهواره* aut100، ماموريت ماهواره ناهيد را نيز بر عهده گرفته است.

به گفته رييس دانشگاه صنعتي اميركبير، ماهواره* ناهيد با توجه به خصوصيات مداري كه بايد در آن قرار بگيرد به امكانات ويژه*اي نياز دارد كه هم اكنون با آغاز فاز مطالعات بر روي اين ماهواره، خريد تجهيزات آ*ن نيز آغاز شده است.

رهايي خاطرنشان كرد: ماهواره*هاي ناهيد و aut100 هر دو ماموريت اصلي*شان مطالعات منابع طبيعي و حوادث طبيعي مانند منابع آب و لرزه*شناسي است كه اميدواريم با پايان يافتن فاز مطالعاتي ماهواره* ناهيد تا چند ماه آينده بتوانيم زمان پرتاب آن را نيز مشخص كنيم.

ماهواره دانشگاه صنعتي اميركبير

به گزارش ايسنا، رييس دانشگاه اميركبير درباره* پروژه*ي ديگر فضايي اين دانشگاه اظهار كرد: اين دانشگاه پروژه* طراحي و ساخت سفينه*اي كه بايد حامل موجود زنده براي پرتاب به فضا باشد را بر عهده دارد كه اين پروژه نيز هم اكنون با همكاري سازمان فضايي ايران آغاز شده و مرحله* مهمي در سير مطالعات هوا فضاي كشور به شمار مي*رود.

وي در پايان افزود: دانشگاه سعي دارد در كنار اين پروژه*ها پژوهشكده* علوم و فناوري فضايي را تجهيز كند تا اين پژوهشكده نه تنها براي پروژه*هاي محول شده به دانشگاه كه براي تمامي اين قبيل پروژه* ها در كشور، آزمايشگاه و پژوهشكده*اي مرجع شود.

انتهاي پيام
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#3
توانمندی ایران در پرتاب ماهواره*های حامل چندین ماهواره
رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به توانمندی*ها و پتانسیل*های رو به رشد صنعت فضایی کشور از اعلام آمادگی این سازمان برای پرتاب نانوماهواره*ها (ماهواره*های تا 10 کیلوگرم) و میکرو ماهواره*ها (از 10 تا یکصد کیلوگرم) در نمایشگاه*ها و نشست*های فضایی بین*المللی خبر داد.

دکتر فاضلی در گفت*وگو با خبرنگار «فناوری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سازمان فضایی ایران در نمایشگاه های بین*المللی مانند نمایشگاه شصتمین کنگره بین*المللی فضانوردی که سال گذشته در آفریقای جنوبی برگزار شد شرکت کرده و نسبت به پرتاب ماهواره*های نانو و میکرو اعلام آمادگی کرده است. همچنین در هفته* فضای سال جاری نیز در شصت و یکمین دوره این همایش در ایتالیا شرکت کرده تا آمادگی خود را برای پرتاب محموله*های ریز ماهواره*یی نانو و میکرو اعلام کند.

وی افزود: پس از اعلام آمادگی ایران برای پرتاب این ماهواره*ها شاهد بودیم که برخی از کشورهای آسیایی و یکی از دانشگاه*های اتریش برای پرتاب ماهواره دانشگاهی خود با پرتاب گر ایران اظهار تمایل کردند و در این راستا در صددیم تا با انجام مذاکراتی به نمایندگی از آنها بتوانیم این کار را انجام دهیم.

رییس سازمان فضایی ایران ادامه داد: ایران توانایی پرتاب چند محموله در یک پرتاب را دارد به گونه*ای که می*تواند چندین محموله چند کیلوگرمی را با یک پرتابگر به مدارهای مشخص منتقل کند.

فاضلی ادامه داد: با این تکنولوژی می*توان چندین ماهواره چند صد کیلوگرمی را هم با یک پرتابگر و در یک پرتاب به فضا ارسال کرد. البته ایران در حال حاضر قادر است با استفاده از ماهواره بر سفیر یک a ، b و سیمرغ چند محموله چند کیلوگرمی را پرتاب کند و برای دستیابی به فن*آوری کامل آن نیاز به انجام فعالیت*های بیشتر تحقیقاتی است.
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#4
یکی بفرستن دیگه. حتما باید دهه فجر بشه.
پاسخ
#5
. امیدوارم که ایران به فعالیت های فضایی ادامه بده.. متاسفانه الان بیشتر فعالیت سازمان برای اهداف نظامی شده.
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
پاسخ
#6
فکر کنم 3 تا ماهواره دیگه برای فرستادن داشته باشه و همچنین فرستادن میمون هم قراره هر چی زودتر انجام بشه
پاسخ
#7
امروز که تو رادیو خبر برداشتن شبکه های ایرانی رو از رو ماهواره شنیدم خیلی خوشحال شدم اونا نمیدونن چه لطفی به ما میکنن احتمالا تا الان طرحی برای یه ماهواره تلوزیونی بوده اما مثل اینکه فرستادن میمون مهمتر بوده. انشالله چند وقت دیگه خبر فرستادن یه ماهواره تلوزیونی ایرانی رو بشنویم. ثریا بغل گوشمونه.
این همه عکس می و نقش نگارین که نمود / یک فروغ رخ ساقی است که در جام افتاد
حافظ
پاسخ
#8
ایران اول راهه و موفقیتش به همکاری های جوون های آینده که ما ها باشیم بستګی داره
[url=http://skyofstarrynight.mihanblog.com][/url]The world will not be destroyed by those who do evil but by those who watch them without doing anything. _ Albert Einstein

http://www.skyofstarrynight.mihanblog.com
پاسخ
#9
خیر، موفقیتش به سیاستگزاری ها و تعیین بودجه لازم براش بستگی داره.
پاسخ
#10
خوب یه دفعه بگو همه چی رو هواس دیگه
[url=http://skyofstarrynight.mihanblog.com][/url]The world will not be destroyed by those who do evil but by those who watch them without doing anything. _ Albert Einstein

http://www.skyofstarrynight.mihanblog.com
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
ارسال میمون به فضا توسط ایران M_Saturn 21 17,879 09-05-2017, 03:34 PM
آخرین ارسال: rsn
اختراع شتاب دهنده فضایی و ماشین زمان ... hp2 0 2,202 10-24-2015, 01:02 AM
آخرین ارسال: hp2
پرتاب آزمایشگاه علمی مریخ، آغاز ماموریت بلندپروازانه ناسا به سی... Parnia Shokri 20 9,327 08-07-2012, 05:27 PM
آخرین ارسال: M_Saturn
هزینه های سفر های فضایی M_Saturn 6 4,069 11-29-2010, 09:57 PM
آخرین ارسال: majidgbox
ماموریت فضایی کاسینی Monoceros 0 2,088 08-02-2008, 08:15 PM
آخرین ارسال: Monoceros

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان