فيلم هاي نجومي
#1
سلام دوستان
همه ما تا حالا فيلم هاي زيادي ديديم كه يه جوري به نجوم و فضا مربوطه. البته اين جور فيلم ها معمولا سطح پايين و درجه چندم هستن. ولي در اين زمينه فيلم هاي خيلي خوبي هم ساخته شده.
حالا من ميخواهم لطف كنيد و هر كي فيلم خوبي كه مربوط به نجوم وفضا هست ديده ، به بقيه معرفي كنه و البته اگه نظر يا نقدتون در مورد فيلم ها رو هم بگيد كه خيلي عالي ميشه. اينجوري ميتونيم فيلم هاي خوب نجومي رو شناسايي كنيم و تهيه كنيم.
البته به عنوان شروع فكر كنم اگه در مورد پيشكسوت فيلمهاي فضايي يعني اوديسه فضايي (2001: A Space Odyssey)صحبت كنيم بد نباشه ، لطفا نظراتتون رو در مورد اين فيلم بنويسيد.

(راستي مطالب زيادي در مورد فيلم توي تالار نوشته شده . چرا يه انجمن مخصوص فيلم باز نميكنيد؟)
ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم...
پاسخ
#2
آقا برو فیلم 3 اپیزودی جنگ ستارگانو بگیر حال کن.
در مسابقه خواب برتر در وبلاگ زیر شرکت کنید و جایزه نجومی بگیرید:
http://www.rasadroya.blogfa.com
پاسخ
#3
آخر همه ی شماره های مجله نجوم بعضی از فیلم های نجومی رو معرفی کرده Big Grin
و خداوند اسمان را آفرید..........
پاسخ
#4
خب من هم منظورم همين معرفي و نقد فيلم هاست كه شايد بعضي هاشو خيلي ها نديده باشند يا نشناسند. مجله نجوم هم فرصت نكرده كه بسياري از فيلم هاي خوب رو معرفي كنه. بالاخره اين هم يه فرصته براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات و علاقه مندي هامون.
در ضمن جنگ ستارگان عاليه. ولي لطف كنيد اگر فيلم رو ديديد اون رو معرفي و نقد كنيد تا ديگران هم مطلع بشند. ضمنا من دوست دارم در مورد مفاهيم نجومي كه توي فيلمها مطرح ميشه با هم بحث كنيم.
ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم...
پاسخ
#5
سلام دوستان
من خودم براي شروع فيلم اوديسه فضايي رو معرفي ميكنم و واقعا اميدوارم از طريق اين سوژه بتونم فيلم هاي خوب زيادي رو بشناسم و ببينم.
در هر صورت من منتظرم.
ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم...
پاسخ
#6
[عکس: 007_2001_a_space_odyssey2001-a-space-ody...osters.jpg]

2001 : A Space Odessey

كارگردان : Stanley Kubrick

نويسنده : Stanley Kubrick
Arthur c. clarck

محصول سال
1968


در مورد فيلم 2001: يك اوديسه فضايي ، اولين نكته شروع غير منتظره آن و در ظاهر بي ريط به فضا است. در حدود نيم ساعتي شما با تماشاي زندگي ميمون هاي انسان نما كه همان اجداد انسان هستند مشغول خواهيد بود و كارگردان نظريه تكامل را به رخ شما مي كشد و همينطور شاهد دستيابي انسان به ابزار و شروع پيشرفت او خواهيد بود. و در ادامه مبهوت تماشاي سفينه هاي پيشرفته فضايي و فضانوردان كه در حال سير در اطراف زمين و ماه و مشتري هستند خواهيد شد. شما ميتوانيد صحنه هاي بي نظيري از سطح ماه و فعاليت انسان در آن را ببينيد، و تصاوير بي نظير ديگر.
اين فيلم كه در واقع اولين فيلم جدي و مهم در رابطه با فضا محسوب مي شود سرشار از صحنه هاي خيالي و جلوه هاي ويژه (البته با امكانات سال 68) است كه به خوبي توسط كارگزدان تصوير شده اند. در واقع اگر بخواهيم خصوصيات اصلي اين فيلم را بشماريم اول از همه بايد به وفاداري به متن اصلي يعني رمان آرتور سي . كلارك اشاره كنيم و سپس به جلوه هاي ويژه و تصاويري بديع از فضا و تجهيزات ماهواره اي و سفينه ها توجه كنيم ، كه احتمالا براي مردم در آن زمان كاملا هيجان انگيز و جذاب بوده اند زيرا بسياري از ابزاري كه اكنون براي ما كاملا آشنا هستند و در آن موقع نبودند را به تصويرميكشد.
اوديسه فضايي شايد در زمينه جلوه هاي بصري فيلم خوبي باشد ولي از لحاظ داستان و روند دراماتيك نسبتا ضعيف و كند است و براي ما كه به فيلم هاي اكشن و پرسرعت عادت كرده ايم فوق العاده خسته كننده به نظر خواهد آمد.
اما نكته مهم براي من در اين فيلم تاكيد زياد كارگردان و نويسنده به علمي بودن تخيلات و ايده هاي به كار رفته در فيلم است كه امروزه زياد به آن دقت نمي شود و در واقع اغراق و بي منطقي و شايد بهتر است بگوييم خالي بندي عنصر ثابت فيلم هاي علمي تخيلي شده است. البته اين مطلب به دليل بودن آرتور سي . كلارك در اين پروژه است كه دانشمندي برجسته و نويسنده اي منحصر به فرد بود و در واقع بسياري از ايده هاي او اكنون به حقيقت پيوسته و براي ما عادي به نظر مي رسد.
نكته مهم ديگر در اين فيلم موسيقي فوق العاده اش است كه در بسياري از صحنه ها بيننده را شديدا به وجد مي آورد و احساس پرواز در آسمان بي كران و همسفر شدن با فضانوردان را تقويت مي كند. در هر صورت اين فيلم به نوعي پيشكسوت در عرصه فيلم هاي فضايي به شمار مي رود و ارزش ديده شدن را حتي براي يك بار هم كه شده دارد.
ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم...
پاسخ
#7
به نظر من اگه کتابشو بخونید خیلی جذاب تره Smile
در مسابقه خواب برتر در وبلاگ زیر شرکت کنید و جایزه نجومی بگیرید:
http://www.rasadroya.blogfa.com
پاسخ
#8
[عکس: 404px-contact_ver21.jpg]



Contact

كارگردان : Robert Zemeckis

نويسنده : Carl Saga

محصول سال 1997




در مورد فيلم Contact يا ارتباط اولين نكته اينكه شما با ديدن اين فيلم ميتونيد دو تا از مهمترين مكان هاي علمي ونجومي دنيا رو ببينيد يعني آنتن راديويي "ارسي بو" در پورتوريكو كه بزرگترين آنتن راديوييه و آرايه تلسكوپ هاي VLA در نيومكزيكو كه هر دو واقعا ديدني و هراس انگيزه.
اين فيلم فوق العاده كه به طور قطع يكي از بهترين فيلم ها مخصوصا در بين فيلم هاي علمي تخيليه ، آنچنان بيننده رو درگير مي كنه كه در لحظات سفر قهرمان فيلم در تونل انيشتين به آنسوي كهكشان ها ضربان قلب بيننده هم به اندازه فضانوردها بالا ميره!
فيلم مصائب و سختي هاي كار يك دانشمند پرتلاش رو كه بايد براي پيش بردن كارش با افراد و افكار مختلفي مبارزه كنه به خوبي نشون ميده. و سير تحول يك دانشمند ماترياليست به انساني معتقد رو به خوبي به تصوير ميكشه.
فيلم سرشار از جلوه هاي ويژه و صحنه هاي هيجان انگيزه كه با يك داستان قوي و البته نجومي مطمئنا تجربه خوبي براي هر عشق نجوميه.
داستان فيلم رو تعريف نميكنم تا اگر كسي اون رو نديده با لذت تمام تماشاش كنه ولي همين رو بگم كه در جريان تحقيقات ستي (كه براي يافتن حيات هوشمند فرازميني انجام ميشد) ناگهان پيغامي از اعماق ستاره "وگا" دريافت ميشه و ... ادامه ماجرا.
فيلم توسط Robert Zemeckis در سال 1997 ساخته شده كه كارگرداني فوق العاده خلاق و خوش فكره و نقش اول اون رو كه يك زن دانشمند پر تلاشه Jodie Foster بازي كرده.
احتمالا خيلي ها اين فيلم رو ديده باشند چون چند سال پيش تلويزيون نسخه تيكه پاره اش رو پخش كرد. بنابراين دوست دارم نظر شما رو در مورد فيلم وصحنه هاي مختلفش ، مخصوصا قسمت هاي مربوط به فضا و نجوم و البته پيغام فضايي ها، رو بشنوم.
ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم...
پاسخ
#9
این فیلمو از کجا تهیه کنم؟
در مسابقه خواب برتر در وبلاگ زیر شرکت کنید و جایزه نجومی بگیرید:
http://www.rasadroya.blogfa.com
پاسخ
#10
سلام
اين فيلم معروفه و تو بازار هست . معمولا كساني كه فيلم ميفروشند اين فيلم رو دارند. ولي اگر گير نياورديد و مايل بوديد من براتون ميفرستمش.
ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان