تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: آُسمان نما در خرمشهر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
رونمایی از نخستین آسمان نمای کشور در خرمشهر

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از رونمایی آسمان نما در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برای نخستین بار در کشور خبر داد.
پرویز باورصاد احمدی گفت: دستگاه پلانتاریوم یا آسمان نما که مربوط به گروه دریانوردی دانشکده مهندسی دریا است برای نخستین بار در کشور توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خریداری شده است.
وی ادامه داد: این دستگاه در دروس دریانوردی نجومی استفاده می شود و در حدود ۱۲۰ هزار ستاره و سیاره را نشان می دهد و در سطح کشور بی نظیر است.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: این دستگاه خریداری شده و در حال انجام کارهای ساختمانی آن هستیم تا در روز سوم خرداد از این دستگاه رونمایی کنیم.

وی در رابطه با شکل ظاهری این دستگاه اظهار داشت: این دستگاه یک سازه خاص است که یک گنبد کروی شکل به قطر ۷ متر دارد که بر روی یک استوانه قرار گرفته است.

باورصاد در رابطه با هزینه ای که صرف خرید این دستگاه شده است گفت: نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان صرف خرید این دستگاه شده است که از نظر نجوم بسیار موثر است و از لحاظ آکادمیک کاربردهای زیادی دارد.

وی در رابطه با منحصر به فرد بودن این دستگاه در ایران افزود: تنها یک سیستم قدیمی از این دستگاه موجود است و نوع جدید آن برای نخستین بار است که وارد ایران شده است.

منبع : abadan-news
نوشته شده در تاریخ ۷ / اردیبهشت / ۱۳۸۸
سلام
لطفا لینک زیر را مطالعه نمایید.
http://nojumnews.com/index.php?option=c ... &Itemid=28
کاش به جایه بودن درجنوب کشور یه جایی قرار داشت که ما شماله کشوری هاهم بتونیم دسترسی داشته باشیم.!!!؟؟ Sad Cry
jeod نوشته: کاش به جایه بودن درجنوب کشور یه جایی قرار داشت که ما شماله کشوری هاهم بتونیم دسترسی داشته باشیم.!!!؟؟ Sad Cry


یعنی جنوب کشوری ها نباید از امکانات استفاده کنند؟
ببخشید.من اصلا همچین منظوری نداشتم! Big Grin گفتم اگه جایی بود که همه ی ایران راحت ویکسان بهش دست رسی داشتن بهتر بود.البته شمال کشور به اندازه ی کافی امکانات داره ومن خوشحالم که جنوب کشوری هاهم حالا چیز به این خوبی دارن! Big Grin
هنوز که خود ما هم ندیدیم
اگرچشمتون به جمالش روشن شدلطف کنیدجایه ماهاهم لذت ببرید. :wink: :wink: Sad Sad Sad
سلام
ما هم توی دورود 2 آسمان نما داریم که هیچ کدومش در اختیار انجمن ستاره شناسی نیست.اولی به دلیل مشکل فنی داشتن :!: و دومی به خاطر قرار داشتن آسمان نما توی یکی از کانون های شهر که مدیریتش اجازه نمیده باهاش کار کنیم مگه اینکه وجهی رو بپردازیم
:?
اما داریم تلاش میکنیم با تغییر مکان پژوهشسرا یکی رو با همکاری آموزش و پرورش در اختیار گروه بگیریم
بچه ها گفتن خرمشهر هم اجازه بازدید نمیده

من نمی دونم این ها رو برای چی میسازن ؟؟ برا قشنگی ؟؟
مثل رصدخونه ی زابل که سالها اجزا وتلسکوپ 14یا12 اینچی میدش خاک خوردوزنگ زد ولی دراختیار انجمن مهبانگ زاهدان قرار ندادندتاوقتی که صوفی دوم اونجابرگزارشد!!!!!!!!! Sad Sad Sad Sad Sad Sad :x
صفحات: 1 2