تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: کاوشگر ladee مسافر کره ماه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کاوشگر LADEE مسافر کره ماه در راه ابهام زدایی  پیرامون کره ماه ما ؛ ناسا در حال آماده سازی نهایی برای پرتاب یک کاوشگر در ساعت یازده و بیست و هفت دقیقه شب هنگام (به وقت شرق آمریکا ) جمعه 6 سپتامبر ، از مرکز اماکانات پرواز Wallops در Wallops Island است.

LADEE سازه کوچک (در اندازه یک اتومبیل) ماموریت روباتیکی است که کره ماه را به قصد جمع کردن اطلاعات مفصل پیرامون ساختار و ترکیب جو نازک کره ماه و مشخص کردن این موضوع که آیا در جو کره ماه گرد و غبار وجود دارد یا خیر . فهم کامل از مشخصات همسایه آسمانی ما کمک خواهد کرد به محققان تا از دیگر اجرام منظومه شمسی ، همانند عطارد ، خرده سیارات مابین مریخ و مشتری و دیگر اقمار سیارات ، آگاهی یابند.

جان گرانسفلد ، معاون رئاست علمی ناسا در واشنتگتن می گوید : "جو نازک کره ماه ممکن است بیش از آنچه ما تصور می کنیم در میان منظومه شمسی رایج باشد . همچنین فهم اتمسفر کره ماه برای درک بهتر گوناگونی و پیچیدگی منظومه شمسی به ما کمک می کند."

در این مامورت برای نخستین بار ، موشک Minotaur V پرتاب می شود ، میزان بالای اطلاعات لیزر های سیستم های ارتباطی آزمایش می شود و برای اولین بار در مرکز امکانات پرتاب فضایی ویرجینیا ناسا ، یک پرتاب فرازمینی انجام می شود.

این قسمتی از مقاله است | لینک کامل مقاله

منبع : ناسا
ترجمه : تیمور خسروی
دانشنامه ستاره شناسی | سفید مشکی
خو ب بود..........