تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: یک تعطیلات آخر هفته در فضا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: 6a00d8341bf7f753ef016763b34b97970b-500wi1-610x250.jpg]

یک تعطیلات آخر هفته در فضا : پس از آن که در 21 ژوئیه 1969 نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ناحیه دریای آسایش کره ماه قدم نهادند. شرکت های خصوصی و سازمان های تجاری تلاش ها را برای گسترش این دست از سفر های فضایی و از میان بردن محدوده های این فعالیت آغاز کردند. در آن دوران مفسران و تحلیلگران این امر امکان گذراندن یک تعطیلات فضایی برای عموم مردم را قریب الوقوع پیش بینی کردند. اما هزینه های بالا موشک ها ، فضاپیما ها و لباس های فضایی سبب شد این نوع آینده نگری را با مشکل مواجه کرد. اما نکته امیدوار کننده اینجاست که با گسترش این صنعت و همچنین ظهور نسل جدید فضاپیما های مسافربری می توان شاهد افزایش این سفر های فضایی بود . اخبار بدست آمده حاکی از آن است که مشتاقان این عرصه می تواند با هزینه حدود 200 هزار دلار تا سال 2017 ، سفر حیرت انگیز و هیجان آور و فراموش نشدنی را تجربه کنند.

البته این هزینه ها می تواند با ورود سازمان های تجاری و موسسات مسافرتی به این عرصه کاهش های چشمگیری داشته باشند. همچنین برای کاهش قیمت ها به نسل جدید لباس های فضایی ، فضاپیما ها و راکت هایی با قیمت پایین می توان استفاده کرد.

متن بالا قسمتی از مقاله است :
مشاهده کامل مقاله

به نقل از : دانشنامه ستاره شناسی | سفید مشکی
ممنون. البته که فناوری فضایی بسیار پیشرفت کرده. مثلا لباس فضا نورد ها. وزنش مناسب تر شده و دیگه فضانوردها مجبور به تحمل وزن زیاد لباسهاشون نیستن. همینطور طراحی داخلی کپسول ها که فضانورد میتونه حرکت داشته باشه. درصورتی که قبلا این امکان برای اونها وجود نداشت و مجبور بودن ساعات زیادی رو روی یک صندلی بشینن در حالی که وزن لباسشون رو هم باید تحمل میکردن. صحبت از توریست های فضایی چند سالی هست که تقریبا نقل مجلس سازمان های فضایی و همینطور علاقمندان صفر به فضا شده البته که این سفرها هزینه بر هستند و همونطور که ذکر کردین وجود اسپانسر ها و شرکت های بزرگ میتونه کمک بزرگی به این قضیه باشه.
مطمئنم میل به درک این فضای لاینتناهی انسان رو موفق میکنه