تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: پژوهشکده داده های فضایی ایجاد می شود
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
توی سالهای اخیر سازمان فضایی ایران پیشرفت های خوبی داشته و تونسته خودش رو تا حدی به جوامع فضایی بشناسونه. حالا هم با ایجاد پژوهشکده فضایی فعالیت هاشو منسجم تر از قبل انجام میده. گرچه همیشه جای خالی آقای مولاوردی توی فعالیت ها احساس میشه. که امیدوارم به زودی به ایران برگردن.
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="align: justify"]سرپرست سازمان فضایی ایران گفت : پژوهشكده داده های فضایی با هدف گسترش فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه هوافضا ایجاد می شود .[/TD]
[TD][/TD]
[TD][عکس: 13.06.1391-01.jpg][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
دكتر 'حمید فاضلی' افزود : در حال حاضر گروه پژوهشی در سازمان فضایی مشغول به فعالیت است كه قرار است كه ظرفیت های علمی و پژوهشی این گروه افزایش یابد و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به پژوهشكده تبدیل شود .

وی درمورد نحوه فعالیت این پژوهشكده گفت : فعالیت های این پژوهشكده با دیگر پژوهشكده ها هم پوشانی نخواهد داشت زیرا پژوهشكده های دیگر بیشتر محصول محور و ماموریت گرا هستند و این درحالیست كه پژوهشكده داده های فضایی ، تحقیقاتی است و حتی نیاز به تجهیزات فوق العاده ندارد و با تلسكوپ آماتوری نیز می تواند به فعالیت های تحقیقاتی خود ادامه دهد.

سرپرست سازمان فضایی خاطرنشان كرد : قرار است كه برای فعالیت های بیشتر این پژوهشكده تلسكوپی مدرن و با قدرت بالا به منظور مشاهده بیشتر فضا تهیه و در جای مناسبی نصب شود .

وی تاكید كرد كه سازمان فضایی توجه خاصی به تمامی حوزه های فضایی دارد و به همت كارشناسان این سازمان به زودی در پژوهشگاه فضایی ، گروه های پژوهشی علوم و اكتشافات فضایی ایجاد می شود .

وی در مورد گشایش رصدخانه مركز فضایی البرز گفت : این رصدخانه یكی از رصدخانه های بزرگ استان البرز و یكی از پنج رصدخانه بزرگ كشور است كه با استفاده از آن می توان به رصد كهكشان راه شیری و نیز اجرام سماوی پرداخت.

سرپرست سازمان فضایی خاطرنشان كرد : همچنین با استفاده از امكانات و تجهیزات این رصدخانه می توان به مطالعه و رصد اجرام نزدیك به زمین و ماهواره های كه از فضای كشور عبور می كنند ، پرداخت و تصاویری از آن ها تهیه كرد.

[h=2][/h]