تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: بزرگترین ماهواره رصد زمین خاموش شد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.

یک خبر بد از دنیای ماهواره ها، بزرگترین ماهواره رصد زمین خاموش شد...
:-?
در پی خاموش شدن یکباره بزرگترین ماهواره رصد زمین گروهی از مهندسان تلاش میکنند که این ماهواره را که تاکنون 50 هزار بار مدار زمین را طی کرده تعمیر کنند... چرا؟؟؟؟؟؟
چرا خراب شده یا چرا میخوان تعمیرش کنن؟
[COLOR="#0000FF"]راستش سوالتون کمی سخته اما ماهواره رصد زمین از روز 8 آوریل هیچ ارتباطی با کنترل کنندگان خود در زمین نداشته و یک گروه از مهندسان، دانشمندان و اپراتورهای مأموریت در حال تلاش برای برقراری این ارتباط مجدد هستند.

هنوز علت قطع ارتباط ماهواره مشخص نیست و حتی مشخص نیست که چه سیستمی موجب قطع این ارتباط شده اما این ماهواره هشت تنی در یک مدار ثابت باقی مانده سازمان فضایی اروپا اعلام کرد: پس از ده سال خدمت ماهواره انویست (Envisat) ارسال اطلاعات به زمین را متوقف کرده مأموریت سازمان فضایی اروپا تلاش می کند با این ماهواره ارتباط برقرار کند.

از اطلاعات انویست در 4 هزار پروژه علمی در 70 کشور استفاده شده است که در آن میان می توان به تحقیقات شاخص در زمینه تغییرات جوی اشاره کرد.

سال گذشته مطالعه آن از جریان اقیانوسی برای شبیه سازی پراکندگی آلودگی هسته ای حاصل از رویداد فوکوشیما مورد استفاده قرار گرفت و همچنین تصاویر در لحظه آن از لکه نفتی خلیج مکزیک در سال 2010 به شدت مورد توجه قرار گرفت.[/COLOR]

خدا کنه عاقبتش تبدیل شدن به زباله فضایی نباشه و چند سال دیگه هم بتونه در خدمت زمین و زمینیان باشه.
!پس نقش مهمی داره! امیدوارم که مشکلش حل شه...عاقبتش که اول تا آخرش یه چیزه...
سازمان فضایی اروپا از مرگ ماهواره Envisat در روز 9 مارس, بعد از 10 سال ماموریت موفق آمیز خبر داد.

Huge Satellite Envisat is Dead in Space | Earth Satellites | Space.com