تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: کهکشان آندرومدا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
این کهکشان مجموعه ای از میلیاردها ستاره ی جوان آبی رنگ است.فاصله ی این کهکشان با ما حدود 2/5 میلیون سال نوری میباشد!!!یعنی اگر شما با سرعت نور به سمت این کهکشان بروید 2/5 میلیون سال دیگر به این کهکشان خواهید رسید!!
این کهکشان داری دو قمر کهکشانی میباشد به نام های m32و m110
کهکشان آندرومدا با قدر 4 از پرنورترین کهکشان در آسمان نیمکره ی شمالی میباشد و 31 مین جرم فهرست مسیه میباشد وبه نام Andromeda
اگر با صورت فلکی ها آشنا باشید در یه شب صاف و درو از آلودگی شهر میتونید با چشم غیر مسلح این جرم رو در صورت فلکی آندرومدا رصد کنید!!!
برای دانلود تصویر با کیفیت اینجا کلیک کنید
http://apod.nasa.gov/apod/image/0905/m31...er_big.jpg[ATTACH=CONFIG]903[/ATTACH]

راستش این مطالب رو خوندم دلم نیومد شما نخونید ...

[B]کهکشان آندرومدا از دریچه قدرتمندترین دوربین نجومی جهان + تصاویر


ک تیم بین*المللی از اخترشناسان برای نشان دادن قابلیت*های فوق العاده دوربین جدید HSC، تصاویری با وضوح بسیار بالا از کهکشان آندرومدا در فاصله 2.5 میلیون سال نوری با زمین تهیه کردند.

[ATTACH=CONFIG]1897[/ATTACH]

قدرتمندترین دوربین نجومی جهان بر روی تلسکوپ سوبارو نصب شده است؛ این تلسکوپ نوری و مادون قرمز 8.2 متری در سال 1998 میلادی در مونا کیا (Mauna kea) هاوایی ساخته شد.

دوربین نجومی HyperSuprime Cam قادر به تهیه تصاویر از اجرامی یک میلیارد کم نورتر از اجرام قابل مشاهده با چشم غیر مسلح است.

دوربین HSC یک دوربین 900 مگاپیکسلی میدان گسترده است که بالای آینده تلسکوپ نصب شده و از حسگرهای نوری CCD سرد شده بوسیله مخزن خلأ برودتی استفاده می کند.

بر خلاف اغلب تلسکوپ های نجومی که دارای یکی از ویژگی های میدان دید یا وضوح تصویری بالا هستند، تلسکوپ سوبارو با کمک دوربین HSC می تواند تصاویر بزرگ با وضوح تصویری فوق العاده تهیه کند که می*تواند برای بررسی منطقه وسیعی از آسمان کاربرد داشته باشد.

میدان دید این دوربین بقدری گسترده است که مشاهده کل کهکشان آندرومدا که حدود 60 هزار سال نوری امتداد دارد را امکانپذیر می کند.
[ATTACH=CONFIG]1899[/ATTACH]
کهکشان آندرومدا با نام های مسیه 31، M31 یا NGC224 یکی از نزدیک ترین کهکشان ها و بزرگترین همسایه کیهانی محسوب می شود که در فاصله 2.5 میلیون سال نوری از زمین واقع شده

[ATTACH=CONFIG]1896[/ATTACH]

این کهکشان در صورت فلکی آندورمدا واقع شده و شامل یک تریلیون ستاره است که دو برابر تعداد ستارگان کهکشان راه شیری است و هنگام شب با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است.

تصاویر تهیه شده توسط دوربین HSC نه تنها جزئیات دقیق و باور نکردنی از کهکشان آندرومدا ارائه می کند، بلکه می تواند در حوزه تحقیقات نحوه تکامل کائنات و توزیع ماده تاریک نیز کاربرد داشته باشد.

[ATTACH=CONFIG]1898[/ATTACH]

دوربین HSC توسط محققان رصدخانه نجومی ملی ژاپن (NAOJ) با همکاری محققان دانشگاه پرینسون و موسسه فیزیک کاولی وابسته به دانشگاه توکیو ساخته شده است. [/B]