تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: فیلتر مایلار
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.

مهمان

فیلتر مایلار؟
به علت درخشش قوی خورشید، عکس‌برداری از آن همواره باید با استفاده از صافی‌های خاص انجام گیرد، در نتیجه هیچکدام از عکسهایی که در دسترس ماست از نظر رنگ عکس اصلی خورشید نیست. در تصویر مقابل عکس برداشته شده از خورشید را با استفاده از چهار نوع صافی متفاوت می‌بیند.

البته استفاده از صافی‌ها کاربرد علمی نیز دارد؛ مثلاً یک صافی خاص تنها بخش خاصی از نور خورشید (مثلاً مادون قرمز) را عبور می‌دهد که با استفاده از تصویر حاصل از آن می‌توان به نتایجی در مورد ترکیبات شیمیایی گداخته‌ای که آن نور خاص را ساطع می‌کنند، رسید.

عکس‌برداری از خورشید معمولاً با استفاده از صافی‌های دست‌ساز که از ورقه‌های «مایلار» - نوعی کاغذ زرورق مانند که تنها بخشی از طیف نور را از خود عبور می‌دهد - استفاده می‌شود.
albate in naghese va dobare matlabo kamel mikonam
سلام
چه چیزی رو میشه جایگزینش کرد؟
ممنونم :wink:

مهمان

میتوان جایگزین کرد اما هزینه آن بسیار زیاد است
روش هایی برای رصد مستقیم: برای رصد خورشید به طور مستقیم باید از فیلتر های مخصوص این کار استفاده کنیم مانند فیلتر مایلار(Mylar) که در ایران بسیار رواج دارد و میتوانید آن را بر روی دهانه تلسکوپ یا دوربین خود نصب کنید.بهترین کار آن است که اگر ابزار اپتیکی برای رصد خورشید نداریم از عینک های خورشیدی که دارای فیلتر مناسبی هستند استفاده کنیم.

مهمان

با توجه به نزدیک شدن به خورشید گرفتگی 28 اسفند 1385 فروشگاه ایران اپتیک اقدام به فروش تعداد محدودی فیلتر کده است جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت
IranOptic.ir
مراجعه کنید